تدارک ۸۴۲ تشکل قرآنی فارس برای اوقات فراغت تابستان
کد خبر: 4147219
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

تدارک ۸۴۲ تشکل قرآنی فارس برای اوقات فراغت تابستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به فعالیت ۸۴۲ تشکل قرآنی در استان فارس، از تدارک ویژه آموزشی و تربیتی این تشکل‌ها در اوقات فراغت تابستان خبر داد.

حجت الاسلام قانعحجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه در حال حاظر 842 تشکل قرآنی شامل مؤسسات، خانه‌ها و پایگاه‌های قرآنی در سطح استان تحت نظارت اداره قرآنی تبلیغات اسلامی فعالیت مستمر سالانه دارند که در رشته‌های مختلف قرانی از جمله قرائت، حفظ و تفسیر آماده ثبت‌نام از علاقه‌مندان جهت تشکیل کلاس‎های آموزشی هستند.

قانع در ادامه با اشاره به لزوم توجه به تربیت دینی و قرآنی نوجوانان و جوانان از عموم مردم قرآن‌دوست جهت استفاده از فرصت تعطیلات تابستان و شرکت در کلاس‌های قرآنی دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه هیچ فعالیت فرهنگی مذهبی به اندازه حضور در کلاس‌های قرآن کریم برای جوانان و نوجوانان و خردسالان آینده‌ساز نیست، گفت: قرآن زندگی‌ساز است و هرکسی با کتاب آسمانی خدا انس گرفت، از صراط مستقیم خارج نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس افزود: بیش از 127 تشکل قرآنی در شهرستان شیراز فعالیت دارند که با برگزاری جلسات مداوم در راستای آموزش قرآن کریم در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی فعالیت دارند.

قانع در پایان با اشاره به فعالیت مردمی و خودجوش در زمینه نشر قرآن کریم تأکید کرد: علاوه بر تشکل‌های قرآن مذکور تعدادی تشکل قرآنی مردمی نیز در سطح استان فعال هستند که ممکن است با دیگر دستگاه‌های فرهنگی ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha