از ورود افراطیون صهیونیست به مسجدالاقصی تا افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4143489
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
تحولات فلسطین؛

از ورود افراطیون صهیونیست به مسجدالاقصی تا افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی

در اقدامی تحریک آمیز ده‌ها صهیونیست افراطی به بهانه تعطیلات یهودی به محوطه مسجدالاقصی حمله کردند؛ این اتفاق باعث شده که تنش‌های جدیدی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به وجود بیاید.

به گزارش ایکنا، با وجود آتش‌بس در فلسطین به نظر می‌رسد که تنش‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد و هر روز بخش‌های مختلفی از سرزمین‌های اشغالی تحت تأثیر این تنش‌های کوچک و بزرگ قرار می‌گیرند.

یورش صدها شهرک‌نشین اسرائیلی به مسجد‌الاقصی

صدها شهرک‌نشین اسرائیلی روز پنجشنبه به زور وارد محوطه مسجد‌الاقصی در قدس شرقی اشغالی شدند. این افراد تحت حمایت شدید نیروهای اسرائیلی به مناسبت جشن یهودیان بودند.

به گزارش آناتولی، اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۵۲ شهرک‌نشین اسرائیلی از طریق دروازه دیوار غربی مسجد‌الاقصی موسوم به «دیوار مغربی» وارد صحن این مسجد شدند.

از ورود افراطیون صهیونیست به مسجدالاقصی تا افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی پیشتر از شهرک‌نشینان خواسته بود تا به مناسبت تعطیلات عید شاووعوت یهودیان در روزهای پنجشنبه و جمعه، یورش خود را به مسجد‌الاقصی تشدید کنند.

اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس افزود: پلیس رژیم صهیونیستی همچنین ورود فلسطینیان را از نماز صبح به مسجدالاقصی محدود کرده است.

ادامه آماده باش غزه در پی افزایش اقدامات اطلاعاتی و نظامی صهیونیست‌ها

برخی مقامات امنیتی فلسطینی اعلام کردند با وجود پایان یافتن نبرد «خونخواهی آزادگان» اما با توجه به افزایش ادوات نظامی و اقدامات میدانی اشغالگران صهیونیست در مرزها و پرواز هواپیماهای شناسایی بر فراز نوار غزه آماده‌باش در این منطقه همچنان ادامه دارد.

این مقامات امنیتی در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان اعلام کردند که اشغالگران اسرائیلی پس از پایان نبرد اخیر با استفاده از اقدامات اطلاعاتی فراوان هوایی به روزرسانی بانک اهداف خود در غزه را در دستور کار قرار داده و احتمال انجام عملیات ترور جدید علیه مقاومت در نوار غزه با توجه به افزایش بحران در ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

 لازم به ذکر است ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به تقویت استحکامات شهرک‌های مناطق همجوار غزه ادامه داده تا از شلیک موشک‌ها ضد زره در هرگونه درگیری نظامی آینده جلوگیری کند.

از ورود افراطیون صهیونیست به مسجدالاقصی تا افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت اعلام کرد ارتش نسبت به نصب دیوارهای دفاعی و ایجاد خاکریز برای مخفی کردن کامل مرزهای میان غزه و شهرک‌های مناطق همجوار این منطقه از دید دشمن اقدام کرده است.

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در الخلیل

منابع رسانه‌ای گزارش دادند یک بسته انفجاری در نزدیکی یکی از برج‌های نظامی متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال الخلیل منفجر و یک نظامی این رژیم زخمی شده است.

پایگاه خبری شمس نیوز به نقل از این منابع خبر داد، یک بسته انفجاری به سمت یکی از برجهای نظامی متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی ورودی اردوگاه العروب پرتاب و منفجر شده است.

منابع عبری خبر دادند که در جریان این انفجار، یک نظامی صهیونیست به شدت زخمی شد. جزئیات بیشتری درباره تلفات احتمالی بیشتر و مجری این عملیات منتشر نشده است.

شبکه صهیونیستی کان هم بامداد امروز با استناد به تصاویر منتشرشده در فضای مجازی خبر داد که موشکی از شمال غرب کرانه باختری به سمت شهرک صهیونیستی «شاکد» شلیک شده است.

به گفته این شبکه، ارتش رژیم صهیونیستی در روستای «نزله عیسی» در شمال کرانه باختری یک پرتابگر ساختگی کشف کرده که از آن برای شلیک موشکی دست‌ساز استفاده شده است. پس انتشار تصاویری از لحظه شلیک موشک در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی بازرسی‌های خود را آغاز کرد.

رونین بار، رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پیشتر در آغاز جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه فاش کرده بود که زیرساخت تولید موشک در شهر جنین واقع در کرانه باختری کشف شده است.

40 اسیر فلسطینی اعتصاب غذا می‌کنند

مرکز فلسطینی حنظله فعال در امور مربوط به اسیران فلسطینی مستقر در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد  که ۴۰ اسیر فلسطینی قصد دارند در اعتراض به شرایط خود، اقدامات مختلف از جمله اعتصاب غذا را پیش بگیرند.

این مرکز اعلام کرد که این اسیران از جبهه مردمی آزادی فلسطین هستند که قصد دارند روش‌های مبارزاتی مختلف از جمله اعتصاب نامحدود غذا اتخاذ کنند.

مرکز حنظله اعلام کرد: این تصمیم اسیران فلسطینی در اعتراض به اقدامات تازه بخش زندان‌های رژیم صهیونیستی علیه «احمد سعدات»دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین و جدا کردن وی از سایر زندانیان صورت می‌گیرد.

ادعای ارتش صهیونیستی درباره سرنگونی یک کوادکوپتر

 ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز پنجشنبه مدعی شد که یک کوادکوپتر را سرنگون کرده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از ارتش صهیونیست گزارش داد که این کوادکوپتر، پس از اینکه از حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی عبور کرده بود، سرنگون شده است.

صهیونیستها مدعی هستند که مبدأ حرکت این کوادکوپتر از لبنان بوده است. این در حالی است که منابع لبنانی این مسئله را تأیید نکرده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha