از شهادت یک نوجوان فلسطینی تا اعتصاب غذای 15 اسیر بدحال در زندان صهیونیست‌ها
کد خبر: 4143332
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
تحولات فلسطین

از شهادت یک نوجوان فلسطینی تا اعتصاب غذای 15 اسیر بدحال در زندان صهیونیست‌ها

امروز یک نوجوان فلسطینی که چند روز قبل در نابلس به دست نظامیان صهیونیست مجروح شده بود، به شهادت رسید. از سوی دیگر 15 اسیر فلسطینی اعلام کردند در اعتراض به وخامت اوضاع زندان‌های این رژیم دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

به گزارش ایکنا، امروز عبدالله الدخیل، نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی که در حمله چند روز پیش نظامیان اشغالگر به شهر نابلس از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود، امروز چهارشنبه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

کرانه باختری رود اردن در طول ماه‌های اخیر شاهد افزایش مقاومت شهروندان فلسطینی در برابر یورش‌های نظامیان صهیونیست و مبارزه مسلحانه مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها است.

اعتصاب زندانیان فلسطینی

امروز چهارشنبه 15 زندانی بیمار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند در اعتراض به شرایط سخت بازداشت خود، از فردا پنجشنبه به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا بزنند.

باشگاه اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: 15 زندانی بیمار در درمانگاه زندان رمله تصمیم گرفتند از فردا پنجشنبه به مدت 3 روز اعتصاب غذا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اعتصاب در اعتراض به شرایط سخت و دشوار بازداشت آن‌ها با توجه به افزایش تعداد بیماران، بی‌توجهی پزشکی به آن‌ها، تعلل اداره زندان در تأمین نیازهای اولیه آن‌ها و نادیده گرفتن خواست‌های حیاتی آن‌ها صورت می‌گیرد.

باشگاه اسرا اعلام کرد: این مرحله از نظر تصمیم‌گیری برای زندانیان بیمار سخت‌ترین انتخاب محسوب می‌شود و پس از به نتیجه نرسیدن تلاش‌های فراوان گذشته صورت گرفت. زندانیان بیمار خواستار پایان دادن به تعلل در ارائه به موقع درمان‌های لازم و پیگیری‌های بهداشتی به ویژه برای برخی از اسیران مبتلاً به بیماری‌های مزمن مانند ولید دقه و عاصف الرفاعی که از سرطان رنج می‌برند، هستند.

بر اساس همین بیانیه، باشگاه اسرا از تمامی مراجع ذی صلاح خواسته است تا با حمایت از زندانیان و با توجه به جنایات و جرایم مستمری که نسبت به آنان صورت می‌گیرد، صدای خود را در اعتراض به این وضع بلند کرده و برای آزادی آنان تلاش کنند و تنها به دنبال بهبود شرایط زندانیان نباشند. 

از سوی دیگر، کمیته موسوم به آزادی زودهنگام وابسته به سازمان زندان‌های اسرائیل پاسخ خود را در خصوص درخواست آزادی زندانی ولید دقه که از وخامت جدی وضعیت سلامتی خود رنج می‌برد، یک هفته به تعویق انداخت.

سازمان زندان، دقه 62 ساله را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کرده بود. دادستانی اسرائیل اعلام کرد که با آزادی این زندانی که مبتلا به سرطان است و به مدت 38 سال است که در زندان‌های این رژیم به سر می‌برد، مخالفت خواهد کرد.

یادآور می‌شود، اسرائیل بیش از 700 اسیر بیمار فلسطینی را زندانی کرده است که بر اساس اطلاعات رسمی، 200 نفر از آن‌ها از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.

انتهای پیام
captcha