طرح «شهر نماز» در شهریار و رباط کریم اجرا شد + عکس
کد خبر: 4139103
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

طرح «شهر نماز» در شهریار و رباط کریم اجرا شد + عکس

رباط کریم و شهریار به عنوان سومین و چهارمین شهرستان استان در راستای اجرای طرح «تهران، شهر نماز» میزبان این طرح شدند.

اجرای طرح شهرنماز در شهریاربه گزارش ایکنا، در راستای برگزاری طرح «تهران، شهر نماز» با هدف احیای سنت آموزش نماز و دعوت خوش کودکان اول ابتدایی به نماز با اجرای مؤسسه ریحانةالنبی(ص) شهرری و مؤسسه شکوفه‌های انتظار، شهرستان‌های رباط کریم و شهریار نیز مجری این طرح شدند.

این طرح روز گذشته، 16 اردیبهشت‌ماه در سالن جامی آموزش و پرورش شهرستان شهريار و با همراهی 100معلم پایه اول و مربی پرورشی با حضور حسین شریفی، کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهریار برگزار شد.

حسین شریفی، کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهریار مهمترين ويژگی اين همايش را در به‌روز بودن و تنوع در روش‌های جذاب آموزش قرآن و نماز به كودكان بیان كرد و گفت: مربيان اول ابتدايي به عنوان والدين جايگزين با شاخصه مهربانی و خلاقيت می‌توانند آموزه‌های دينی را به بهترين شكل آموزش دهند، اما نكته مهم توانمندسازی اين مربيان است كه در اين قبيل دوره‌ها می‌تواند عملی شود.

در بخش دیگر این همایش مهدی فاضلی، مبدع و مدرس کشوری طرح شهر نماز و مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) شهرری با تأكيد بر اهميت احيای اين سنت و اثربخشی آن گفت: آموزش شيرين نماز به كودكان يعنی آموزش زيربنايی‌ترين امر دين به بهترين شكل در بهترين زمان و اين وظيفه والدين و مربيان مدارس دوره اول ابتدايی است.

در خبر دیگری از اجرای این طرح در رباط کریم آمده است، این طرح با حضوری حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه این شهرستان، عزت‌الله عسکری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم و مهدی حسینی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم، 14 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ترابی دباره این طرح گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز و رشد و توسعه فعالیت‌های دینی جذاب هیچ راهی بهتر از آموزش به کودکان و توجه به این نسل پاک نیست. لذا آمیختن آموزه‌ها به بازی، نشاط و شعر در فراگیری سریع آنها اثرگذار است.

حسن ختام اجرای این طرح، اهدای کتاب آموزشی نماز و مجموعه پوسترهای نمایشگاهی «کلید بهشت» به مربیان و مدارس مجری طرح شد.

این طرح ملی در راستای ضرورت ارتقای سطح دانش و نگرش مربیان در حوزه فعالیت‌های دینی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های تهران در 9 منطقه شهر تهران در حال اجرا است.  

انتهای پیام
captcha