طرح شهرنماز در کهریزک اجرا شد + عکس
کد خبر: 4138450
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

طرح شهرنماز در کهریزک اجرا شد + عکس

همایش آموزشی شهر نماز با هدف دعوت خوش کودکان به نماز، ۱۳ اردیبهشت در کهریزک برگزار شد.

اجرای طرح شهرنمازبه گزارش ایکنا، در راستای اجرای طرح «تهران، شهر نماز» با هدف دعوت خوش کودکان به نماز و اجرای این طرح در شهرستان‌های تهران چون پردیس و بومهن، این طرح، ۱۳ اردیبهشت در سالن کانون فاطمیه کهریزک و با حضور مربیان اول ابتدایی شهر و مهدیه حسنی، رئیس اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی شهرستان ری اجرا شد.

این دوره با تدریس مهدی فاضلی، مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) شهرری و دارنده رتبه نخست جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان و مبدع این طرح با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد‌‌.

بنابر گفته مهدی فاضلی، مدرس این دوره، آموزش نماز مرحله‌ای با ۱۴ تکنیک خلاق و شاد از قبیل بازی گروهی، نماز تیم ملی، نماز با آدمای دوست داشتنی، بازی‌های یک دقیقه‌ای، بازی فوتبال مسجدی، شعر‌ و سرودهای کلاسی و تشویق‌های کلامی، کارت های طلایی و قلّک نماز، کتاب شخصی و تربچه کوچولوهای نماز و... با حضور مربیان به صورت گروهی اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

طی این همایش حسنی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری ضمن تشکر از حضور فعال مربیان ا‌ول ابتدایی مدارس آموزش و پرورش کهریزک بر ضرورت توجه و آموزش خلاق دینی به کودکان دوره اول ابتدایی تاکید کرد. وی گفت: موسسه قرآنی ریحانه النبی(س) شهرری مبدع این حرکت ملی بوده که از موسسات برتر کشور است و توانسته این آموزه‌ها را با بیان و روش‌های کودکانه، تلفیق کند به صورت آسان و شیرین ارائه کند.

وی ضمن تشکر از حمایت اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهران از این طرح، خواستار توسعه دیگر ابعاد این طرح در دیگر شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها شد.

یادآدور می‌شود، در این همایش کتاب آموزشی نماز و مجموعه پوسترهای نمایشگاهی «کلید بهشت» به مربیان و مدارس مجری طرح اهدا شد. همچنین این طرح  در راستای ضرورت ارتقای سطح دانش و نگرش مربیان در حوزه فعالیت‌های دینی در شش منطقه و شهرستان تهران اجرا شد و تاپایان هفته آینده در شهرهای رباط کریم، اسلامشهر و شهریار اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha