گزاره‌های زیادی برای وقف‌های دارای نیت کلی تعریف می‌شود
کد خبر: 4138403
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
خاموشی:

گزاره‌های زیادی برای وقف‌های دارای نیت کلی تعریف می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت انطباق نیت موقوفات با نیازهای روز جامعه گفت: در وقف‌هایی که نیت کلی وجود دارد، گستره و گزاره‌های زیادی برای آن تعریف می‌شود بنابراین سازمان اوقاف وظیفه انطباق نیت را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در سفر به استان فارس و بازدید از پروژه در حال احداث پرورشگاه موقوفه زالی شهر صدرا با حضور در جمع اصحاب رسانه، گفت: امروز از پروژه‌های چند نقطه فارس بازدید صورت گرفت و درصدد تقویت زنجیره‌های زراعی و تولید مواد غذایی در راستای تأمین امنیت غذایی مردم با استفاده از موقوفات هستیم.

وی بازدید از در حال احداث پرورشگاه موقوفه زالی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تأسیس پرورشگاه موقوفه زالی و مرکز آموزش و پرورش ایتام از مقطع ابتدایی تا پایان دیپلم به روش مدرن در شهر صدرا انجام می‌شود که باید ملزومات آموزشی مناسب و زیرساخت‌های آن فراهم شود.

خاموشی ادامه داد: 60 مرکز و موقوفه در سطح کشور در زمینه ایتام و کودکان بدسرپرست در حال فعالیت هستند چراکه معتقدیم جامعه‌ای که به یتیم رسیدگی کند خیر در آن گسترش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه در خصوص اراضی شهر صدرا گفت: مذاکراتی پیرامون مشکلات شهر صدرا صورت گرفت که سازمان اوقاف برای رفع این مشکلات موافق است بنابراین با نظر استاندار فارس و مسئولان مرتبط شهری این کار انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص به‌روز کردن نیات واقفان و تبیین و تغییر وقف‌های جدید نیز گفت: وقف‌های جدیدی در زمینه دانش‌بنیان در حال انجام است و یکی از واقفان قطعات بزرگ در جغرافیای ملی و حتی برون‌مرزی را در نیت اصلی خود در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه علم گنجانده است. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در صورتی که واقفان از کارشناسان سازمان مشاوره بگیرند نیات آن‌ها مطابق با نیازهای روز جامعه خواهد بود، افزود: در زمان‌های قدیم عرصه و اعیان بیشتر مورد وقف واقع می‌شد اما چگونگی «وقف پول» از مقام معظم رهبری استفتا شد که با فتوای ایشان مال گسترش یافت بدین صورت که اموال به معنای رقوم بانکی نیز می‌تواند باشد و خود اعتبار مورد وقف قرار گیرد و واقفان بتوانند به‌طور مثال ماهیانه یک میلیون از اموال خود را وقف کنند.

خاموشی با بیان اینکه در وقف‌هایی که نیت کلی وجود دارد، گستره و گزاره‌های زیادی برای آن تعریف می‌شود بنابراین سازمان اوقاف وظیفه انطباق نیت را خواهد داشت،‌ گفت: تبدیل به احسن با مشورت امین‌ها و متولیان در حال انجام است چراکه اگر با انضباط مالی خوب پیش برود مردم چهره جدیدی از وقف را مشاهده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha