نژادپرستی علیه خارجی‌ها و اقلیت‌های قومی در سوئد
کد خبر: 4137319
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

نژادپرستی علیه خارجی‌ها و اقلیت‌های قومی در سوئد

براساس یک گزارش، اقدامات نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز در سوئد تنها مسلمانان مقیم این کشور را شامل نمی‌شود و تمام خارجی‌ها و اقلیت‌های قومی را دربرمی‌گیرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه المرکز السویدی للمعلومات، توماس آبرگ، بنیانگذار انجمن «تحقیقات جرایم مبتنی بر نفرت در سوئد» در سخنانی اظهار داشت: عمده جرایم مبتنی بر نفرت در سوئد علیه مسلمانان یا زنان محجبه نیست بلکه جرایم نژادپرستانه گروه‌های متعددی از خارجی‌ها را هدف قرار می‌دهد و این برخلاف آن چیزی است که در رسانه‌ها گفته می‌شود. اگرچه وقتی از گفتمان نژادپرستانه سخن می‌گوییم، ممکن است بیشتر نام مسلمانان مطرح شود، اما واقعیت این است که ‌در این خصوص آن‌ها تنها نیستند.

توماس آبرگ این سخنان را در یک گفت‌وگو با تلویزیون دولتی سوئد مطرح کرد و طی آن به فعالیت‌های انجمن غیرانتفاعی تحقیقات جرایم مبتنی بر نفرت در سوئد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک سوم جرایم مبتنی بر نفرت در سوئد مسلمانان را هدف قرار داده بود و پلیس 767 مورد از این جرایم را در فضای مجازی ثبت کرده که کمتر از یک سوم آن مربوط به مسلمانان و زنان محجبه بوده است و دو سوم دیگر سیاه‌پوستان آفریقایی‌تبار و اقلیت‌های نژادی و مذهبی آسیایی را شامل می‌شده است.

بنیانگذار انجمن تحقیقات جرایم مبتنی بر نفرت در سوئد با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در این زمینه، خاطرنشان کرد: وقتی مطبوعات به اشتباه یک مسلمان، آفریقایی و یا یک خارجی اشاره می‌کنند، گروه‌های افراطی، راست‌گرا و نژادپرست این خبر را مجدداً در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌دهند و درنتیجه این تصور ایجاد می‌شود که مسلمان و یا آفریقایی‌ها امنیت و رفاه سوئد را تهدید می‌کنند.

انتهای پیام
captcha