محکومیت اظهارات نماینده پارلمان سوئد علیه دین اسلام و قرآن
کد خبر: 4136395
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

محکومیت اظهارات نماینده پارلمان سوئد علیه دین اسلام و قرآن

انجمن جهان اسلام اظهارات رئیس کمیته قضایی پارلمان سوئد علیه دین اسلام و قرآن کریم و اهانت به پیامبر(ص) را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عکاظ، این انجمن با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: حمله به دین اسلام از جانب شخصی که علاوه بر نمایندگی پارلمان به واسطه سمتی که به عنوان رئیس کمیته قضایی در پارلمان دارد، از جایگاه قانونی برخوردار است؛ بیانگر رشد افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی دولتی در سوئد است، حال آنکه این کشور روابط متمایزی با جهان اسلام دارد؛ و مردم سوئد مورد قدردانی و احترام مسلمانان هستند. از این‌ رو این رفتار توهین‌آمیز و غیر اخلاقی بیانگر وضعیت مجموعه‌ای است که این نماینده آن را رهبری می‌کند.

در این بیانیه تأکید شده است که توهین‌های بیان شده، نشان‌دهنده ناآگاهی این افراد از حقیقت دین اسلام است. عقاید افراط‌گرایان هیچ ارتباطی با حقیقت اسلام و مدارای اسلامی ندارند. در میان پیروان تمام ادیان می‌توان اندیشه‌های افراطی و اعمال جنایت‌کارانه را مشاهده کرد اما این به معنای وجود مشکل در آن ادیان نیست و تاریخ نیز گواه چنین امری است.

انجمن جهان اسلام از احزاب خیرخواه جامعه سوئد خواست تا در برابر این موج فزاینده که به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان و سایر اعضای جامعه سوئد از یک سو و بین سوئد و جهان اسلام از سوی دیگر است، بایستند.

در ادامه بیانیه آمده است: اصرار بر اعمالی که موجب تنفر و تحریک احساسات دینی می‌شود، به هر بهانه‌ای اعم از مخالفت با اسلام یا سایر ادیان، فرهنگ‌ها و نژادها غیر قابل‌توجیه است و نمی‌توان این اظهارات را با بهانه دفاع از آزادی بیان توجیه کرد.

انجمن جهان اسلام به مسلمانان سوئد و سراسر اروپا هشدار داد که با گسترش فضای نفرت متقابل در جامعه به میدانی کشیده نشوند که افراط‌گرایان خواهان آن هستند و تأکید کرد که این اظهارات باید پایبندی مسلمانان به ارزش‌های خود را افزایش دهد.

انتهای پیام
captcha