درخشش 3 یزدی در مسابقات ملی «قرآن و عترت بسیج»
کد خبر: 4122401
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

درخشش 3 یزدی در مسابقات ملی «قرآن و عترت بسیج»

سه نفر از استان یزد توانستند در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج کشور حائز رتبه‌های برتر شوند.

مسابقات «قرآن و عترت بسیج»به گزارش ایکنا از یزد، سه نفر از استان یزد توانستند در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج کشور حائز رتبه‌های برتر شوند.

بر این اساس هستی حاجی‌عابدپور در رشته حفظ ١۵ جزء زیر ١۴ سال رتبه دوم، سید محمد مجتبی دهقان در رشته حفظ ١۵ جزء بالای ١۴ سال رتبه سوم و حسین خسروی در رشته قرائت تحقیق رتبه سوم کشوری را کسب کردند.

به گفته حجت‌الاسلام محمدحسین زارع مهریزی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزد، در این دوره از مسابقات و در سطح استان ۳۷۰۰ نفر شرکت کردند که بعد از مراحل طی شده، ۲۴۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند و بعد از رقابت با یکدیگر ۲۲ نفر در مرحله ارزیابی اولیه کشوری به صورت آنلاین شرکت کردند که در نهایت و بعد از برگزاری این مرحله، ۱۴ نفر به مرحله نهایی کشوری که به صورت حضوری برگزار شد، راه یافتند. ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته فردی توانستند در بین هشت نفر برگزیده کشور در رشته خود باشند.

یادآور می‌شود بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار بخش فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در بخش فردی در ۲۳ رشته شامل، حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم کتاب صراط، حفظ نهج البلاغه و حفظ دعای ۲۴ و ۱۱ صحیفه به رقابت با یکدیگر پرداختند. 

انتهای پیام
captcha