حضور شیعیان نیجریه در جشن میلاد مسیح(ع)
کد خبر: 4109849
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

حضور شیعیان نیجریه در جشن میلاد مسیح(ع)

اعضای جنبش اسلامی نیجریه(IMN) که عموماً از شیعیان هستند، روز گذشته با شرکت در مراسم کلیسایی در زاریا واقع در ایالت کادونا، سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) را به هم‌وطنان مسیحی تبریک گفته و هدایایی به اعطا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Ripple Nigeria، در مراسم کریسمس که در کلیسای برادران در نیجریه(Ekkelisiyar `Yan Uwa Ta Nigeria) واقع در شهر سامارو برگزار شد، این گروه مسلمانان  شرکت در مراسم کلیسا را نشانه‌ای از عشق و تلاش برای تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز توصیف کردند.

این گروه همچنین گفت که ارائه هدایایی به اعضای کلیسا در راستای تقویت بیشتر عشق و دوستی و افزایش بردباری دینی بین پیروان هر دو دین صورت گرفته است.

عیسی مشلگارو، عالم مسلمان که پس از مراسم با خبرنگاران صحبت کرد، گفت که ماهیت حضور در این مراسم مشارکت در شادی مسیحیان در جشن میلاد حضرت عیسی مسیح است.

مشلگرو گفت: اسلام می‌گوید اگر کسی برادر دینی شما نیست، برادر انسانی شماست و ما در این انسانیت با همه، چه مسلمان، چه مسیحی یا هر دین دیگری سهیم هستیم. ما تصمیم گرفتیم در این مراسم کلیسا شرکت کنیم زیرا امروز روز کریسمس است، روزی که تولد عیسی مسیح در سراسر جهان جشن گرفته شده و ما در این شادی با آن‌ها شریک هستیم. میلاد حضرت مسیح  برای همگان یک برکت است، پس آرزو می‌کنیم که بیاییم و این روز باشکوه را با آنها جشن بگیریم.

کشیش تیجانی چیندو، عالم مسیحی این کلیسا نیز طی سخنانی گفت که کلیسا با آغوش باز از حضور مسلمانان استقبال کرد و خواستار تکرار این حرکت در سراسر کشور شد.

اعضای جنبش اسلامی نیجریه (IMN) شیعیان پیرو شیخ ابراهیم زکزاکی هستند.

انتهای پیام
captcha