مشارکت مسلمانان کشمیر در جشن‌های سال نوی میلادی
کد خبر: 4109878
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

مشارکت مسلمانان کشمیر در جشن‌های سال نوی میلادی

جمعی از مسلمانان کشمیر با پوشیدن لباس بابانوئل و پخش شیرینی در جشن‌های سال نوی میلادی مسیحیان این منطقه شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از دکن هرالد، با پیروی از برادری سنتی، گروهی از مسلمانان محلی روز یکشنبه برای جشن کریسمس در شهر سرینگر به همسایگان مسیحی خود پیوستند.

گروهی از مسلمانان محلی با پوشیدن کلاه بابانوئل با شیرینی به کلیسای محلی در شهر رفتند تا شادی‌های جشن را با اعضای جامعه مسیحی تقسیم کنند.

این گروه از مسلمانان گفتند که کشمیر همیشه محل تلاقی ادیان و فرهنگ‌های مختلف بوده است و اینها در کنار هم بوده و در فرهنگ التقاطی بزرگی به نام کشمیریات آمیخته شده‌اند.

یکی از این افراد می‌گوید: در تاریخ ما فراز و نشیب هایی وجود داشته است که به طور لحظه‌ای بنای فرهنگ بزرگ ما را به لرزه درآورده است، اما تاریخ گواه این واقعیت است که ما همیشه میراث خود را با وجود همه مشکلات در گذشته حفظ کرده‌ایم و باز پس گرفته‌ایم. مسلمانان محلی که امروز در جشن‌ها به استقبال و همذات پنداری با جامعه مسیحی رفتند.

کشمیر در گذشته میزبان بسیاری از مبلغان مسیحی بوده است و این مبلغان به رشد آموزش و مراقبت‌های بهداشتی در دره کمک کرده‌اند.

علاوه بر راه اندازی سه مدرسه مبلغان مسیحی در دره، پزشکان انگلیسی در بیمارستان‌های محلی مختلف برای کاهش رنج مردم بیمار در کشمیر تلاش کرده‌اند.

کشمیری‌ها به‌عنوان بخشی از تاریخ شفاهی خود، خدماتی را که مبلغان مسیحی در هنگام زلزله، بیماری‌های همه‌گیر و مراقبت‌های بهداشتی روزمره انجام داده‌اند، به خاطر می‌آورند.

صفیه، یکی از ساکنان شهر که برای اولین بار از یک کلیسا دیدن کرده است، می‌گوید: ما نمی‌خواستیم اجازه دهیم آنها (مسیحیان) احساس کنند که منزوی هستند. آنها یک جامعه بسیار کوچک هستند بنابراین، ما به اینجا آمدیم تا این جشن را در کنار آنها برگزار کنیم.

او گفت: من احساس خوبی دارم زیرا مردم از هر دین و آیینی اینجا هستند و با یکدیگر جشن می‌گیرند که بسیار خوب است.

پدر بریتو یکی از کشیش‌های این منطقه گفت: مسلمانان در دره همیشه در کنار مسیحیان بوده‌اند. کریسمس پیام عشق، شادی و نشاط است. برادران و خواهران مسلمان ما همیشه با ما هستند. آنها همیشه به ما کمک و از ما حمایت می‌کنند. این فرصتی است تا ما شادی و عشق را با یکدیگر تقسیم کنیم.

در میان مسیحیان، مهمانانی از نقاط مختلف کشور حضور داشتند که در این روز به مردم محلی پیوستند.

مراسم دعای مشابهی در کلیساهای دیگر، از جمله کلیسای سنت جوزف در بارامولا در شمال کشمیر، قدیمی‌ترین کلیسای کاتولیک در جامو و کشمیر، و در کلیسایی در تفرجگاه توریستی گلمرگ برگزار شد.

انتهای پیام
captcha