مهم‌ترین عرصه جهاد تبیین؛ شکست پروژه تطهیر رژیم پهلوی و معرفی دستاوردهای انقلاب + صوت
کد خبر: 4030968
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
آیت‌الله کعبی بیان کرد:

مهم‌ترین عرصه جهاد تبیین؛ شکست پروژه تطهیر رژیم پهلوی و معرفی دستاوردهای انقلاب + صوت

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت مقابله با پروژه تطهیر رژیم پهلوی و سیاه‌نمایی وضعیت جمهوری اسلامی گفت: جهاد تبیین درباره این حقیقت که در 43 سال گذشته نظام قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر شده و همه طراحی‌های دشمن نخ‌نما و با شکست مواجه شده، بهترین نوع مقابله با این برنامه‌ها و توطئه‌هاست.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات‌شان در دیدار مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره مجدد به اهمیت مسئله «جهاد تبیین» فرمودند: ائمّه جهاد نظامی که نمی‌کردند؛ جز معدودی - فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبی و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند - بقیّه‌ ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»... مهم این است که ما عرصه‌ جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است.»

در این راستا ایشان با اشاره به تحرک وسیع دشمنان ملت ایران برای وارونه‌سازی افکار و تخریب ایمان و باورهای مردم به وسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی، مهم‌ترین عرصه جهاد را عرصه «تبیین و روشنگری» دانستند و تأکید کردند: «در مقابل این حرکت شیطانی، هیئت‌ها باید از خود سؤال کنند که در جنگ بی‌امان جبهه حق و باطل، و تقابل روایت دروغ و حقیقت در کجا قرار دارند و چگونه آرمان‌ها و مبانی اصلی انقلاب را گسترش می‌دهند.»

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأکید چندین باره رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر بر مسئله «جهاد تبیین» و مقابله با روایت‌سازی‌های جعلی دشمنان گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر ماهیت حرکت جهادی را تبیین کردند و هر حرکت و تلاشی را جهاد ندانستند، بلکه تلاش در مقابله با دشمن در همه عرصه‌ها را جهاد تعریف کردند، لذا لازمه حرکت جهادی شناخت دشمن و نوع صف‌آرایی دشمن و میدان‌داری برای مقابله با دشمن است.

جنگ روایت‌ها با هدف دگرگونی محاسبات مردم

وی افزود:‌ امروز یکی از میدان‌های مکر و فریب و نقشه‌های شیطانی دشمنان جنگ روایت‌ها، تحریف تاریخ، دگرگونی محاسبات ملت ایران، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم، طراحی ارتجاع و انفعال، ایجاد سستی و افسردگی و در نهایت منزوی کردن ملت ایران از صحنه حضور فعال در میدان پیشرفت و پویایی و حرکت تمدنی در مقابله با آنهاست.


بیشتر بخوانید:


آیت‌الله کعبی اظهار کرد: از این منظر تبیین حرکت رو به جلوی ملت ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته، ارائه راهکارها برای برون‌رفت از مشکلات، تقویت روحیه و امید مردم، تبیین ظرفیت‌های کشور و توانمندی‌های داخلی و استحکام درونی و بیان حقیقت دشمنی دشمنان در راستای غلبه بر شایعات و فضاسازی‌ها و افشای تحریف و روایت‌های دگرگون معاندان و در مجموع میدان‌داری در صحنه روشنگری امری ضروری و یک جهاد بزرگ است و همه نیروهایی که می‌توانند حقایق را تبیین کنند باید وارد صحنه شوند.

جهاد تبیین با حفظ زنجیره تواصی و صبر

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به طور طبیعی جهاد تبیین با حفظ زنجیره تواصی به حق و صبر و تقویت حضور مردم در صحنه و ایجاد زمینه‌های مناسب برای حل مشکلات همراه است. همچنین شناخت مخاطبان و عرصه تأثیرگذاری و تقویت ارزش‌ها و تولید قدرت نرم در مقابل آماج حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن و تبیین آینده درخشان پیش روی کشور از جمله ابزارها و الزاماتی که موفقیت جهاد تبیین را تضمین می‌کند.

وی تأکید کرد: در این مسیر داشتن تحلیل واقع‌بینانه از وضعیت انقلاب اسلامی و مقایسه پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی با دوران طاغوت و لزوم برنامه‌ریزی و طراحی برای تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از دیگر عرصه‌‌های مهم میدان جهاد تبیین در شرایط امروز کشور است.

سیاه‌نمایی نظام؛ محور اصلی طراحی جنگ نرم دشمنان

آیت‌الله کعبی درباره نزدیک شدن به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و ضرورت مقابله با پروژه تطهیر رژیم پهلوی و سیاه‌نمایی وضعیت جمهوری اسلامی گفت: جهاد تبیین درباره این حقیقت که در 43 سال گذشته نظام قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر شده و همه طراحی‌های دشمن نخ‌نما و با شکست مواجه شده بهترین نوع مقابله با این برنامه‌ها و توطئه‌هاست.

کد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ابراز کرد: براین اساس باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 43 سال و ظرفیت‌های درونی کشور برای ساخت تمدن انسانی به درستی به مردم معرفی شود تا مردم بدانند با حضور فعال آنها در صحنه بسیاری از ناممکن‌ها ممکن شده است کما اینکه در گذشته این اتفاق افتاده و باید مراقب باشیم سیاه‌نمایی‌ها و خالی کردن دل ملت برای نادیده گرفتن پیشرفت‌های تاریخی کشور است و همه طراحی‌های جنگ نرم دشمن مبتنی بر این محور است که البته به جایی نخواهد رسید و امروز این آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل هستند که در مسیر انحطاط و زوال پیش می‌روند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha