اهل معرفت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند / برنامه‌محوری؛ لازمه اعتمادسازی مردم
کد خبر: 3960233
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
انتخابات ۱۴۰۰؛ اخلاق حکمرانی / ۵

اهل معرفت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند / برنامه‌محوری؛ لازمه اعتمادسازی مردم

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف وحدت ملی استان فارس با تأکید بر ضرورت حضور متدینان در پیکره حاکمیتی نظام، گفت: هم مناسبات در انتخابات پیش‌رو باید اخلاقی شود و رعایت همه اصول ایمانی و اعتقادی و اخلاقی باید ارتقا پیدا کند و مراعات شود و هم همه اهل معرفت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

سعید قاضی‌پور، رئیس ستاد انتخابات ائتلاف وحدت ملی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، هدف غایی انبیا را حاکمیت حق در عالم دانست و گفت: در آخرالزمان هم منتظر عدالت‌گستری در عالم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مفهوم عدالت‌گستری جز با حاکمان عادل و فرایندهای اخلاقی و ایمانی محقق نمی‌شود، افزود: با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد و با انسان‌های ناپاک چیزی جز رانت‌خواری، زیاده‌خواهی، دنیاطلبی و دروغ و دزدی حاصل نمی‌شود.

قاضی‌پور بیان کرد: یکی از دقت‌هایی که همه خوبان عالم، مؤمنان و متدینان اهل شعبان و رجب و رمضان باید داشته باشند، این است که در پیکره حاکمیتی این نظام نقش‌آفرین بوده و حضور فعال داشته باشند، چراکه بهترین‌ها باید در جامعه ما مسئول باشند و این نباشد که خوبان ما اهل عبادت باشند و افراد معمولی بر مسند امور مشغول خدمت باشد زیرا این خدمت کامل و کافی نخواهد بود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: درست است که خداوند عباد را دوست دارد اما آن‌هایی که خدمت به خلق می‌کنند را هم خدا دوست دارد و این افراد هم مردم آن‌ها را دوست دارند هم رضایت خدا دارند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه و رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی گروه‌ها و تشکل‌های مختلف گفت: هم مناسبات در انتخابات پیش‌رو باید اخلاقی شود و رعایت همه اصول ایمانی و اعتقادی و اخلاقی باید ارتقا پیدا کند و مراعات شود و هم همه اهل معرفت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند و در صحنه فعال شوند و بعد هم مسئولیت بپذیرند تا مشکلات مردم را با خوبان عالم حل شود.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف وحدت ملی استان فارس تأکید کرد: یاران صدیق و منتظر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) امروز باید برای رضای خدا در صحنه‌های اجتماعی و مدیریتی جامعه انقلابی ایران حاضر شوند و کمک دهند تا همه مناسبات صحیح و با قاعده باشد.

قاضی‌پور اهمیت توجه به فضای مجازی را یادآور شد و گفت: برخی‌ها فضای مجازی را فضای مجاز و غیرواقع می‌دانند در صورتی که فضای مجازی غیرحضوری و غیرفیزیکی است و باید مالامال از صلاحیت‌ها، راستگویی‌ها، صداقت‌ها و شفافیت‌ها باشد.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف وحدت ملی استان فارس با تأکید بر اینکه امروز فضای مجازی باید به کمک شفافیت‌های ارتباطات انسانی آمده باشد اما متأسفانه گاهی اوقات بدعمل می‌شود، گفت: در جبهه وحدت ملی تلاش می‌کنیم همه دلسوزان نظام را پای کار انتخابات مهم پیش رو بیاوریم و با اعتمادسازی و توجه به این نکته که دل مردم را به‌دست آوردیم تا در عین سختی‌هایی که دارند، همچنان پای نظام و انقلاب باشند و از آنان دعوت می‌کنیم تا با امید به آینده مشارکت فعال و حداکثری در انتخابات داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش خواص جامعه برای جذب مشارکت مردم در انتخابات گفت: باید در انتخابات خواص جامعه، سیاسیون و مسئولان سیاسی جامعه را متوجه لزوم مراعات همه اصول اخلاقی کنیم و خودمان هم به آن التزام داشته باشیم.

قاضی‌پور با ابراز امیدواری از اینکه برای اعتمادسازی میان مردم به سمت برنامه‌محوری پیش رویم، بیان کرد: باید برنامه‌های خود را برای انتخابات متکی بر نگاه کارشناسانه و قابل اجرا بیان کنیم نه شعارگونه و این‌ها همه مطالب مهم و ارزشمندی است و تا زمانی که همه دلسوزان، متدینان و انسان‌های شریف جامعه به کمک نیایند، محقق نخواهد شد البته این مسئله شدنی است و ما نیت کردیم و امیدواریم به سرعت آن را محقق کنیم تا شاهد حمایت‌های الهی هم باشیم.

انتهای پیام
captcha