روند آموزشی را به مسابقات قرآن تزریق كنیم/ انتقاد از رواج اعتراض‌های بی‌مورد
کد خبر: 3861991
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
داور جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان:

روند آموزشی را به مسابقات قرآن تزریق كنیم/ انتقاد از رواج اعتراض‌های بی‌مورد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور بخش وقف‌ و ابتدا رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و دعاخوانی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با اشاره به سطح متسابقان این جشنواره گفت: متأسفانه مسابقات دچار روند ركود شده است و برای رفع آن باید روند آموزشی را به مسابقات تزریق كنیم.

الهام ماندگار مهر، داور بخش وقف‌ و ابتدا رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و دعاخوانی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به وضعیت این مسابقات گفت: در این مسابقات كسانی بودند كه تلاوت‌های خوبی داشتند اما متأسفانه مسابقات دچار روند ركود شده است یعنی اصولاً شركت‌كننده‌ها به همان‌ چیزهایی كه 5 یا 10 سال گذشته یاد گرفته‌اند، اكتفا می‌كنند و گویا مقداری انگیزه‌ها برای ارتقای سطح ضعیف است.
وی افزود: طی این دوره از جشنواره وقتی كه تلاوت‌های متسابقان را شنیدم احساس می‌كردم 10 سال پیش متسابقان بهتر تلاوت می‌كردند تا الان لذا باید فكری به حال این اوضاع شود البته موافق این نیستم كه مسابقات تعطیل شود ولی روند آموزشی را باید به مسابقات تزریق كنیم آن هم در طول سال.
ماندگار مهر ادامه داد: اگر می‌خواهیم كه این عبارت را بشنویم كه امسال سطح مسابقات خوب بوده و رو به رشد بوده است، لازمه‌اش همین است كه روند آموزشی را به مسابقات تزریق كنیم.

قریب 3 سال كه اعتراض‌های بی‌مورد رواج یافته است
این داور مسابقات كشوری قرآن كریم همچنین گفت: یك موضوعی كه در 2 یا 3 سال اخیر در مسابقات خیلی رایج شده است، بحث اعتراض‌های بی مورد است. من 10 سال شركت‌كننده مسابقات بودم و 10 سال هم داور مسابقات هستم یعنی هم متسابقان را درك كردم و هم بحث داوری را داشتم اما در 2 یا 3 سال اخیر، آن چیزی كه دل من را به درد می‌آورد اعتراض‌های بی مورد است یعنی اینكه افراد از ندانستن یا نشناختن آیین‌نامه یا بعضاً ‌شناختن آیین‌نامه و اصرار به رتبه آوردن حتی به ناحق، به نتیجه مسابقات اعتراض می‌كنند و فكر می‌كنم شاید خلأش عدم توجه به معنای آیات است.
وی یادآور شد: رئیس ستاد عالی مسابقات طی یكی دو ماه از ما خواسته بودند كه نظرات خود را درباره مسابقات بگوییم و من در این نامه نوشتم، اگر یكی از جنبه‌های مفاهیم را به‌صورت رسمی وارد مسابقات كنیم، شركت‌كننده را موظف می‌كنیم كه مفاهیم قرآن را یاد بگیرد.
ماندگار مهر اظهار كرد: اگر كسانی كه اعتراض‌های بی مورد دارند، درصدی با مفاهیم قرآن آشنا بودند، اخلاق شركت‌كنندگی پیدا می‌كردند و رنگ‌و ‌بوی مسابقات معنوی‌تر می‌شد.
این داور مسابقات كشوری قرآن ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در همه رشته‌ها یك بخشی برای مفاهیم قرآن كه نمره قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به‌صورت شفاهی از افرادی كه قاری و مرتل هستند،‌ در نظر گرفته شود كه در نمره آنان نیز تأثیر داشته باشد و این مسئله موجب ایجاد زیرساخت اخلاق قرآنی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha