چرا وزیران علوم و بهداشت در جشنواره ملی قرآن دانشجویی حضور نیافتند
کد خبر: 3862047
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
بررسی سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان/

چرا وزیران علوم و بهداشت در جشنواره ملی قرآن دانشجویی حضور نیافتند

گروه مسابقات ــ سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان 14 آذرماه در شهر شیراز برگزار شد، جشنواره‌ای که طی سه روز برگزاری و در دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌اش، چشم به راه دو وزیر دولت بود.

به گزارش ایکنا؛ سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان طی روزهای 12 تا 14 آذرماه در حالی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز پایان یافت که هیچ کدام از وزاری علوم و بهداشت در آن حضور پیدا نکردند و صرفاً معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند. 

شنیده‌ها حکایت از دعوت این دو وزیر، معاونان و رؤسای دانشگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها دارد و اینکه حتی تماس‌های مکرر برای دعوت گرفته شده است.

انتظار این بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل اینکه جشنواره، برنامه‌ای دانشجویی بود، دقایقی حضور داشته باشد و به نوعی کم‌لطفی بود که با وجود نامه‌نگاری‌ها و به گفته مسئولان، دعوت‌هایی از حدود یک ماه قبل، حضور نیافت.

این موضوع را از حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جویا شدیم، وی صرفاً به بیان این جمله اکتفا کرد که «چون علت عدم حضور آنها را نمی‌دانم، حرفی در این باره نمی‌زنم». اما حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این جشنواره به صورت ملی است و همه دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، دست‌اندرکار این جشنواره بودند و هستند؛ وزرا به دلایل فشردگی برنامه نتوانستند، حضور پیدا کنند، اما معاونان حضور یافتند».

«البته همزمان با این رویداد قرآنی، همایش هفتادمین سال تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که وزرا به این مراسم دعوت شدند و قول حضور در آنجا را دادند. البته در این بین، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه حضورش در مراسم دانشگاه فردوسی را لغو کرد تا در اختتامیه جشنواره حاضر شود. مسئولان باید این دقت نظر را داشته باشند که ممکن است این عدم حضورها در اذهان، این شائبه را ایجاد کند که کم‌توجهی به فعالیت‌های قرآنی وجود دارد».

یادآور می‌شود، سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه برگزار شد. همچنین اختتامیه این جشنواره نیز، پنجشنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) برپا شد.

همچنین رتبه‌های نخست رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در بخش آقایان این جشنواره به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دوسال یکبار برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha