هماهنگی استفاده خانواده نیروهای مسلح از نوشت افزار اسلامی به واسطه اتکا
کد خبر: 3528792
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
سردار عسگری در گفت‌و‌گو با نبأ:

هماهنگی استفاده خانواده نیروهای مسلح از نوشت افزار اسلامی به واسطه اتکا

کانون خبرنگاران نبأ: مشاور حقوقی وزیر دفاع گفت: یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع را به نام اتکا در اختیار داریم که برنامه ریزی خواهد شد مسولین اتکا بیایند و از این نمایشگاه بازدید کنند که بتوان در آینده از بستر این امکانات و ظرفیت ها در اتکا و خانواده بزرگ نیروهای مسلح استفاده شود.

سردار حمید عسگری مشاور حقوقی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و گوی اختصاصی با کانون خبرنگاران ایکنا ، نبأ، با تشکر از حضور مردم و برگزارکنندگان نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت:از برگزار کنندگان این نمایشگاه تشکر می کنم وهمچنین از مردم عزیزمان که از داشته های دینی،اسلامی، تاریخی و ارزش های خود خیلی خوب استقبال و استفاده نمودند تشکر می کنم.

http://8pic.ir/images/lqq8i37gcj20i5xm5wn9.jpg

وی ادامه داد:ان شاءالله این نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی بستری را برای آیندگان ،فرزندان ، نونهالان و نوجوانان ایران اسلامی فراهم نماید.

عسگری افزود:به نظرم از این ارزشها و زمینه ها جامعه ما بسیار دارد و دوستان خوبی که آمده اند پای کار و این زمینه را ایجاد نموده و یک ارتباط منطقی بین این امکانات و مردم برقرار نموده اند که باعث استفاده جامعه اسلامی از این امکانات گردید.

هماهنگی جهت استفاده خانواده نیروهای مسلح از نوشت افزار اسلامی از طریق اتکا

مشاور حقوقی وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که وزارت دفاع جهت حمایت از نوشت افزار ایرانی اسلامی و همچنین تشویق خانواده بزرگ نیروهای مسلح به استفاده از این نوشت افزار چه برنامه ای دارد، گفت:به نظرم همین که برگزارکنندگان نمایشگاه خواستار حضو مسولین وزارت دفاع در این نمایشگاه بودند به نوبه خود اولین اقدام شایسته بوده است.

وی ادامه داد: در این خصوص در وزارت دفاع زمینه های خیلی خوبی وجود دارد و یکی از بزرگترین شبکه های توزیع را به نام اتکا در اختیار داریم ،که برنامه ریزی خواهد شد مسولین اتکا بیایند و از این نمایشگاه بازدید کنند که بتوان در آینده از بستر این امکانات وظرفیت ها در اتکا و خانواده بزرگ نیروهای مسلح استفاده شود.

مشاور حقوقی وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای معرفی شهدای شاخص نیروهای مسلح به عنوان شخصیت ها و طرح های نوشت افزار دارید،گفت:ما چون مانوس با شهدا و بودیم و موضوعات و سوژه هایی که این افراد در آن قرار داشتند و حتی به شهادت رسیدند ، می توانیم تعریف درستی از این موضوعات جهت درج در طرح های نوشت افزار داشته باشیم و از آنجایی که جوهره ذاتی جامعه انقلابی و اسلامی است، استقبال خوبی خواهد شد.

شهید کاوه فرمانده جوان 21 ساله الگویی برای نوجوانان و جوانان

عسگری زندگی و رشادت های شهید کاوه 21 ساله را نمونه ای از شهدای شاخصی دانست که می تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد، گفت:مثلا در نظر داشته باشید شهید کاوه که همین روزها سالگرد شهادت این عزیزمان هست، اگر ما به زندگی این شهید در قالب همین به اصطلاح کار نوشت افزاری به پردازیم ، می بینید که این جوان 21 ساله به فرماندهی تیپ و لشکر می رسد و از جهت خصوصیاتی از جمله شجاع، رشید،اسلامی ، ورزشی و همه آن ارزشهایی که مورد توجه نوجوانان و جوانان هست را در این شهید می بینیم.

وی بیان کرد:اگر به داستان های این شهید بپردازیم که در عملیاتهای مربوط به کردستان ،شمالغرب و در جنوب با حزب بعث عراق چه مشارکت های فردی و گروهی داشت تا جایی که ایشان 11 بار برای جامعه ما و برای دفاع از ارزش ها مجروح می شود.

عسگری ادامه داد: در زمینه راهبردی و هدایت، یک جوان 21 ساله یک لشکر 12 هزار نفری را می تواند هدایت کند که ما خروجی های موفق را در عملکرد این شهید داریم و خیلی گفتنی ها در این زمینه هست.که این شهید بزرگوار یک نمونه ای برای الگوی نسل جوان کشورمان می باشد.

تاثیر فرهنگ جهاد و شهادت بر روی جامعه

مشاور حقوقی وزیر دفاع در پایان این گفت و گو به تاثیر گذاری ترویج فرهنگ شهادت اشاره و بیان کرد: اراده نونهالان،نوجوانان، جوانان و همه آحاد جامعه در واقع تحت تاثیر آن فرهنگی است که در جامعه حاکم می باشد، وقتی این ارزشها در جامعه ترویج شود روی بزرگسالان اثر دارد حال چه برسد به نسل جوان که اثر آن بیشتر خواهد بود.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha