حمایت وزارت ارشاد از تولید کنندگان نوشت افزار با مضامین قرآنی
کد خبر: 3526868
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
معاون وزیر ارشاد عنوان کرد:

حمایت وزارت ارشاد از تولید کنندگان نوشت افزار با مضامین قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایتی که از تولید کنندگانی نوشت افزار با مضامین قرآنی انجام می‌شود، اظهار کرد: وزارت ارشاد در بخش جایزه کالای فرهنگی یکی از متغیرهایی که در ارتباط با نمره دهی به کالاها مورد توجه قرار می‌دهد، حوزه مفاهیم اسلامی و قرآنی است.

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با کانون خبرنگاران ایکنا ، نبأ، پیرامون این نمایشگاه گفت:  نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی فرصتی است برای اینکه حوزه نوشت افزار را به یک عنصر فرهنگی و اقتصادی که در هویت ایرانی و هم در تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان این سرزمین نقش دارد، تبدیل کنیم.

http://8pic.ir/images/mckyxfp5dgvbd0qkq3or.jpg

وی ادامه داد: الحمدالله در این فرصت مختصری که من از نمایشگاه بازدید کردم پیشرفت های خوبی را  در فضای نوشت افزار ایرانی و اسلامی دیده شد.

قوی تر دنبال شدن مضامین قرآنی در نوشت افزار اسلامی
معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره استفاده تولید کنندگان از مضامین قرآنی در طراحی نوشت افزارها، گفت: مضامین قرآنی طبیعتا مفهوم های وسیعی را دارد که شخصیتها یک بخش ازحوزه مفاهیم قرآنی هستند.

وی افزود: یکی از بحث هایی که میتواند در حوزه پیام های قرآنی و دینی قرار بگیرد مثلا بحث حجاب و عفاف، خانواده و همچنین ارتباط و همکاری هایی که بچه ها می توانند با همدیگر داشته باشند همه مضمون قرآنی هستند که بخشی از آن حضور دارند و طبعا میتواند قوی تر هم دنبال بشود.


http://8pic.ir/images/hayl0mafx7vo2awko16h.jpg

توجه وزارت ارشاد در نمره دهی و جایزه به کالاهای با مفاهیم قرآنی اسلامی
معاون فرهنگی وزارت ارشاد در پاسخ به اینکه وزارت ارشاد چه حمایتی از تولید کنندگانی که نوشت افزار با مضامین قرآنی تولید نمایند دارد، گفت: وزارت ارشاد در بخش جایزه کالای فرهنگی یکی از متغیرهایی که مورد توجه اش است در ارتباط با نمره دهی به کالاها تبعا حوزه مفاهیم اسلامی و قرآنی است.

توجه بیشتر به حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی در سالهای اخیر
صالحی به توجه بیشتر به حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی در سالهای اشاره و اظهار کرد: در طی سالهای اخیر در حوزه نوشت افزار ایرانی واسلامی بحث توجه به کیفیت، جذابیت، قیمت و عناصر دیگری که در اقتصاد کالا اهمیت دارد توجه بیشتری دیده می شود.

وی ادامه داد: از یک طرف اعتباری که کالای ایرانی می خواهد کسب کند تا با کالای خارجی رقابت کند بحث کیفیت، جذابیت و نکاتی از این قبیل است. از طرف دیگر در حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی هم به عنوان یک کالای فرهنگی نکاتی مورد توجه باید باشد که می توان پیشرفت های خوبی را دید.

طرح شخصیت پردازی جذاب و متنوع برای تمام گروه های سنی

صالحی در خصوص بحث شخصیت پردازی در نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی گفت:یک عنصر بحث شخصیت پردازی است که شخصیت ها باید تنوع وجاذبه داشته باشند و این شخصیت ها گروه های مختلف سنی، جمعیتی و قشری را پوشش بدهند.

وی ادامه داد:الان ما با شخصیت های خیلی وسیعی تری در برچسب های نوشت افزار مواجه هستیم که میتواند ذائقه های مخختلف را پوشش بدهند.

http://8pic.ir/images/vjglt917i23ltva33e37.jpg

توجه به شبکه ای شدن در حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی
معاون فرهنگی وزارت ارشاد در خصوص شبکه ای شدن حوزه نوشت افزار گفت: در حوزه نوشت افزارها توجه به شبکه ای شدن مهم است اینکه کالا در کنار کالاهای دیگر به شکل یک بسته و به شکل یک شبکه مزمونی، مفهومی و اتصالی قرار بگیرد.

وی افزود: این نگاه در فضای نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به شکل قوی تری دارد دنبال می شود.

صالحی ادامه داد: در مجموع به نظر می آید گام های خوبی را در مسیر نوشت افزار ایرانی اسلامی شاهد هستیم.

یادآور می شود؛ چهارمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی با عنوان «ایران نوشت» در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار است که در این نمایشگاه بیش از ۴۰ تولیدکننده نوشت‌افزار اسلامی ایرانی از سراسر کشور حضور دارند و محصولات خود را ارائه کرده‌اند.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha