مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله آصفی در نجف اشرف برگزار شد
کد خبر: 3311491
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲

مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله آصفی در نجف اشرف برگزار شد

گروه بین‌الملل: مراسم تشییع و تدفین عالم ربانی آیت‌الله شیخ محمدمهدی آصفی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق عصر دیروز، ۱۶ خردادماه، با حضور نخست‌وزیر عراق در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، در مراسم تشییع پیکر این عالم برجسته، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق؛ نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق؛ سیدعلاءالدین الموسوی، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق و شماری از مراجع وعلمای دین، مقامات رسمی، علما و اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف و اقشار مختلف مردم عراق شرکت کردند.
آیت‌الله العظمی فیاض، از مراجع تقلید شیعیان عراق نماز میت را بر پیکر آیت الله آصفی اقامه کرد.
پیکر آیت الله آصفی پس از تشییع در حرم امام علی(ع) برای تدفین به قبرستان «وادی السلام» نجف انتقال یافت و در نزدیکی قبر حضرت هود(ع) دفن شد.
پیکر آیت‌الله آصفی روز جمعه، 15 خردادماه، نیز در شهر قم تشییع شد و آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نماز میت را بر پیکر آیت‌الله آصفی اقامه کرد.
همچنین مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله شیخ محمد مهدی آصفی جمعه شب از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت‌الله حاج شیخ محمدمهدی آصفی، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) و نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق بود که پس از سقوط حکومت صدام این مسئولیت را به‌عهده گرفت و در زمینه نشر علوم دینی و تأسیس مدارس علمیه در کشور عراق اهتمام داشت و خدمات شایانی را به شیعیان عراق انجام داد که این موضوع زمینه وحدت شیعیان کشور عراق را به‌دنبال داشت.
آیت‌الله آصفی در سال‌های اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که سرانجام صبح پنج شنبه، 14 خردادماه،  و در سن 78 سالگی در منزل خویش و در شهر قم دار فانی را وداع گفت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحیمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۰۷:۳۸
0
0
سلام علیکم پیشنهاد درج خبر در خبرگزاری وزین قرآنی:

http://erp.ihcs.ac.ir/SubSystem/Edari/PRelate/News/NewsPic.ashx?Idn=9
captcha