آیت‌الله آصفی درگذشت
کد خبر: 3310880
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

آیت‌الله آصفی درگذشت

گروه حوزه‌های علمیه: نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و صاحب آثار قرآنی نظیر سلسله کتب «فی رحاب القرآن» و «مباحث جدید قرآنی» سحرگاه امروز پنج‌شنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)  آیت‌الله محمدمهدی آصفی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق، امروز بعد از عمری خدمت مجاهدانه در مکتب اهل بیت(ع) دعوت حق را لبیک گفت.

وی که از بیماری سرطان رنج می‌برد، پس از ادای نماز صبح دعوت حق را لبیک گفته و به دیدار آخرت شتافت.

پیکر این عالم ربانی روز جمعه 15 خرداد  در شهر مقدس قم تشییع خواهد شد.

محمدمهدی آصفی که از کودکی به دروس حوزوی علاقه زیادی داشت، در اوان نوجوانی وارد حوزه علمیه شد. مباحث ادبیات عرب را آموخت و برای فراگیری منطق به نزد محمدرضا مظفر رفت. وی اصول فقه را در نزد صدرا بادکوبه‌ای، لمعه را در نزد مجتبی لنکرانی، فقه را نزد مجتبی لنکرانی و تفسیر را نزد سرابی فرا گرفت.

وی همچنین در درس خارج فقه و اصول شیخ علی‌محمد بروجردی، حسین حلی، سیدمحسن حکیم، امام خمینی و سیدابوالقاسم خویی شرکت کرد و همگام با دروس حوزوی، درس‌های دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس در رشته معارف اسلامی دانشگاه بغداد ادامه داد.

«ملکیة الارض فی الاسلام» مهم‌ترین اثر وی است که به واسطه آن، آیت‌الله مرتضی آل‌یاسین و آیت‌الله میرزا هاشم آملی با به وی اجازه اجتهاد دادند. همچنین سلسله کتب «فی رحاب القرآن»، «مباحث جدید قرآنی» و «دنیای اسلام و تهاجم فرهنگی غرب»  از دیگر تالیفات این عالم ربانی به شمار می‌روند.

captcha