مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند برگزار می​شود
کد خبر: 2740021
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
به میزبانی خوزستان؛

مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند برگزار می​شود

گروه فعالیت​های قرآنی: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اعلام کرد: نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، در نشست ستاد برگزاری نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور که امروز، 1 بهمن در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: این نهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان است که ویژه اعضای کانو​ن​های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار می​شود.

وی با بیان اینکه هشتمین دوره این مسابقات در سال 91 به میزبانی استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به‌دلیل برخی محدودیت​ها سال گذشته موفق به برگزاری جشنواره مدهامتان نشدیم و امسال نیز برای دومین بار میزبانی این مسابقات به استان خوزستان واگذار شد.

به گفته معاون فرهنگی ستاد عالی کانون​های مساجد کشور، آیین​نامه جشنواره مدهامتان تیر امسال به سراسر کشور ابلاغ شد و به‌دنبال آن رقابت​های شهرستانی و استانی از شهریور آغاز و تا آذر ادامه یافت. مراحل استانی با موفقیت سپری شد و برخی استان​ها از ظرفیت​های خود به بهترین شکل استفاده کردند.

طاهریان گفت: مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان مقرر بود دی​ماه برگزار شود؛ ولی با توجه به همزمانی مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام و همچنین اجلاس سراسری نماز در خوزستان، بنا شد تاریخ جشنواره تغییر یابد که در نهایت پس از مشورت​های مختلف، 30 بهمن تا 3 اسفند به‌عنوان زمان برگزاری مرحله کشوری این جشنواره قرآنی معین شد.

خوزستان دارای ویژگی​های منحصر به فردی است

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با بیان اینکه خوزستان دارای ویژگی​های منحصر به‌فردی است و خدمات مختلفی را در 35 سال گذشته برای کشور به ارمغان آورده است، افزود: جای جای این استان با نام و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس همراه است و ظرفیت​های فرهنگی و قرآنی خوبی در خوزستان وجود دارد که زبانزد خاص و عام است.

وی گفت: در دور قبل نماینده ولی فقیه در خوزستان و برخی مسئولان ارشد خواستار برگزاری دور بعدی این مسابقات به میزبانی خوزستان بودند. پس از بررسی​های انجام شده و با توجه به تجربه​ای که این استان در برگزاری مسابقات داشت مقرر شد امسال نیز میزبانی مسابقات به خوزستان واگذار شود.

طاهریان برگزاری با کیفیت دوره نهم مسابقات مدهامتان را مورد تأکید قرار داد و افزود: دور قبلی یکی از موفق​ترین جشنواره​ها را در خوزستان تجربه کردیم. در دوره هشتم برگزاری، اجرا و تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح بسیار بالایی صورت گرفت.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط و محدودیت​هایی که در کل کشور وجود دارد و ما هم جزئی از بدنه دولت و ملت هستیم، می​طلبد به‌خصوص در بحث​های مالی و اعتباری دقت نظر داشته باشیم و با پرهیز از موارد غیر ضروری، به اصل بپردازیم و جشنواره​ قرآنی فاخر با حداقل هزینه​ها برگزار کنیم.

وی بر ارتباط با رسانه​های محلی و ملی جهت اطلاع‌رسانی این جشنواره و پوشش خبری مناسب تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در این جشنواره اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همکاری دارد به همان اندازه که نسبت به هنرمندان و اصحاب قلم برنامه​ریزی می​کنید برای امور قرآنی نیز فراتر عمل کنید.

فراهم شدن زمینه حضور علاقه​مندان برنامه​های قرآنی در جلسات تلاوت متسابقان مدهامتان

طاهریان ادامه داد: در مدت اجرای مسابقات می​طلبد علاقه​مندان به قرآن و برنامه​های قرآنی در این جلسات شرکت کنند و از تلاوت قاریان و حافظان بهره​مند شوند. در دوره​های گذشته این امر آن طور که باید و شاید انجام نشد و لازم است به این موارد نیز توجه شود.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در پایان اظهار کرد: برخی از استان​ها جشنواره مدهامتان را در بخش بانوان نیز برگزار کردند که در این راستا جشنواره​ای ویژه بانوان در قم برگزار می​شود.

در پایان حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان نیز با بیان کرد: سال 91 به لطف الهی با هر کیفیت و شکلی که بود توانستیم جشنواره​‌ای در خور را به جامعه قرآنی ارائه دهیم و امیدواریم بتوانیم از آن تجربه برای برگزاری هر چه بهتر و با کیفیت​تر نهمین دوره مدهامتان بهره​مند شویم.

captcha