برگزاری مطلوب جشنواره قرآنی ملی مدهامتان نیازمند مشارکت ادارات است
کد خبر: 1456047
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

برگزاری مطلوب جشنواره قرآنی ملی مدهامتان نیازمند مشارکت ادارات است

گروه فعالیت‌های قرآنی: براتی با اشاره به میزبانی خوزستان از مسابقات کشوری مدهامتان گفت: این رقابت‌های ملی در زمینه قرآن امسال پس از یک سال وقفه در سطح استان برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم مشارکت خوبی را از دستگاه‌های استانی در برگزاری این رویداد قرآنی شاهد باشیم.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: نهمین دوره جشنواره قرآن(مدها‌متان) کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در حال حاضر در مرحله شهرستانی آن قرار دارد. آئین‌نامه‌ها به شهرستان‌ها ابلاغ شده و هر شهرستان به فراخور وضعیت خود آن را برگزار می‌‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌ها تا 20 مهر فرصت دارند، اعضای منتخب کانون‌های فرهنگی ـ هنری خود را به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان معرفی کنند، افزود: افراد منتخب در مرحله استانی که اول آبان برگزار می‌شود، برای راهیابی به مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان خوزستان با اشاره به میزبانی خوزستان از مسابقات کشوری مدهامتان ادامه داد: امسال پس از یک سال وقفه، رقابت‌های ملی در زمینه قرآنی در سطح استان برگزار می‌شود. دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان به عنوا مجری این برنامه، به مساعدت دستگاه‌های اداری استان در برگزاری این برنامه ملی نیاز دارد. به‌دلیل محدودیت‌های اعتباری امیدواریم بتوانیم مشارکت خوبی را از دستگاه‌های استانی شاهد باشیم و این رویداد قرآنی را بهتر از سال 91 میزبانی کنیم.

یادآور می‌شود، این جشنواره در 7 رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌شود که از این میان، مرحله کشوری آن در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان‌، ترتیل و تفسیر و فقط در رده سنی بالای 16 سال برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ مرحله کشوری نهمین دوره جشنواره ملی قرآن(مدها‌متان) کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد 9 و 10 دی‌ 93 در اهواز برگزار خواهد شد.

captcha