رشد دو برابری اسلام‌هراسی در آلمان در پی جنگ غزه
کد خبر: 4210827
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴

رشد دو برابری اسلام‌هراسی در آلمان در پی جنگ غزه

براساس گزارش‌های منتشر شده در آلمان، تحت تأثیر تحولات در سرزمین‌های اشغالی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، موارد ثبت شده اسلام‌هراسی در این کشور، رشدی دو برابری داشته است.

رشد دو برابری اسلام‌هراسی در آلمان در پی جنگ غزه

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه تلویزیون سوریه، ñ آلمان گزارش داد که تعداد جرایم ضد اسلامی در آلمان در سال گذشته بیش از دو برابر شده و این افزایش به جنگ اسرائیل در نوار غزه مرتبط است.

این خبرگزاری با استناد به پاسخ دولت به سؤال کریستوف دی وریس، نماینده اتحادیه دموکرات مسیحی، گفت که 1464 مورد جرم مربوط به اسلام‌هراسی  در سال 2023 در سطح کشور به عنوان ثبت شده است. این درحالی است که سال گذشته این آمار 610 مورد بود.

براساس این گزارش، در سه ماهه اول سال 2024، پلیس 137 مورد جرم مرتبط با اسلام‌هراسی را در سراسر کشور را گزارش کرده است.

خبرگزاری آلمان با بیان اینکه افزایش قابل توجه جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان با تشدید جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه مرتبط است، خاطرنشان کرد که دولت آلمان از 7 اکتبر گذشته بارها نگرانی خود را در مورد تشدید نژادپرستی علیه مسلمانان ابراز کرده است.

این خبرگزاری به نقل از استفان هبستریت، سخنگوی دولت آلمان، گفت که هر گونه حمله به مسلمانان در آلمان، به دلایل مذهبی یا دلایل دیگر، مطلقاً غیرقابل قبول است.

این درحالی است که ائتلاف ضد اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان، که مقر آن در برلین است، نسبت به افزایش نژادپرستی علیه مسلمانان در بحبوحه تشدید درگیری اسرائیل و فلسطین در غزه هشدار داده است.

ریما هنانو، رئیس این ائتلاف که یک سازمان غیردولتی است، در سخنانی گفت: آلمان شاهد افزایش نژادپرستی علیه مسلمانان است و این چیزی است که همه ما باید نگران آن باشیم و باید جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر لزوم محافظت از همه مردم در برابر اشکال خشونت و تهدیدهای غیرانسانی، تاکید کرد: ما نباید اجازه عادی‌سازی بیشتر شرایط غیرانسانی را بدهیم و در نتیجه انسجام اجتماعی را به خطر بیندازیم.

شایان ذکر است که از جمعیت بیش از 84 میلیون نفری آلمان، حدود 5.3 میلیون مسلمان هستند و این کشور و بعد از فرانسه دومین جامعه مسلمان اروپای غربی را دارد.

انتهای پیام
captcha