«وعده صادق» فراتر از عملیاتی تلافی‌جویانه بود
کد خبر: 4210641
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
استاد دانشگاه صنعاء در گفت‌وگو با ایکنا:

«وعده صادق» فراتر از عملیاتی تلافی‌جویانه بود

استاد دانشگاه یمن گفت: عملیات غرورآفرین و پرافتخار «وعده صادق» به هیچ وجه تنها علمیاتی تلافی‌جویانه نبود و بدون تردید گام بزرگ و قهرمانانه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

استاد سید ابراهیم الشامی، استاد دانشگاه و امام جمعه یکی از مناطق صنعا

سید ابراهیم الشامی، استاد دانشگاه و امام جمعه یکی از مناطق صنعا در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک عملیات پرافتخار «وعده صادق» از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در روز‌های گذشته شاهد یک رویداد بزرگ و تحول تاریخی در مسیر نزاع فلسطینی _ صهیونیستی بوده‌ایم و آن عملیات «وعده صادق» بود که در چارچوب عملیات «طوفان الاقصی» توسط جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی به کنسولگری آن در دمشق انجام شد. 

استاد معارف اسلامی دانشگاه صنعا افزود: آنچه رخ داد، به هیچ وجه تنها یک عملیات تلافی‌جویانه نبود. هر کسی که آگاهی اندکی از روند رویداد‌ها و نحوه شکل‌گیری معادلات سیاسی و نظامی در این نزاع داشته باشد، می‌داند که آنچه در شب‌های گذشته رخ داد، گامی بزرگ و بسیار شجاعانه در چارچوب اقدامات جمهوری اسلامی در این نزاع بود.

استاد الشامی بیان کرد: این رویداد برای نخستین‌بار در تاریخ این رژیم رخ داد، رژیمی که به گستاخی، تکبر و استفاده از زور بی‌پروا بدون هیچ خط قرمزی عادت کرده بود و هیچ بازدارنده‌ای برای آن نبود و با اتکا به حمایت نظامی و پشتیبانی سیاسی از سوی کشور‌های استکباری جهانی، به‌ویژه حمایت آمریکا برخوردار بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بزرگترین و ممتازترین ویژگی این حمله را صرف‌نظر از این بحث که تأثیر ویرانگر این حمله تا چه اندازه بود، برشماریم؛ بزرگترین دستاورد آن، شکستن این استکبار در هیبت و اقتداری بود که می‌خواست برای خود ترسیم کند و آن را در دل‌های جهانیان بنشاند. این امر سرآغاز مرحله جدیدی از نزاع و مرحله جدیدی از سقوط این رژیم را اعلام کرد. می‌توانیم تصور کنیم که شهرک‌نشینان این رژیم، که به آنها وعده‌های رؤیایی همراه با زرق و برق از سوی این نظام غاصب داده شده که خود ضعیف‌تر از لانه عنکبوت است، تا چه اندازه ترسیده‌اند.

امام جمعه یکی از مناطق صنعا تأکید کرد: امروز محور مقاومت از جمهوری اسلامی ایران تا یمن، عراق، لبنان و سوریه، به مراتب قوی‌تر از گذشته به نظر می‌رسد و با تلاش‌ها و فداکاری‌هایی که در راه قضیه محوری آن، یعنی فلسطین، ارائه می‌دهد هسته یک امت واحد را تشکیل می‌دهد.

استاد الشامی گفت: مسئله در نهایت، ایمان به خداوند و وعده‌های اوست و این مهم از نام همین عملیات پیداست، که ایمانی راسخ آمیخته با حکمت و شجاعت همراه بوده است و خداوند به جمهوری اسلامی ایران اعم از رهبر فرزانه انقلاب، مردم، ارتش و سپاه پاسداران و تمام محور مقاومت در هر کجا، هر فرد و در تمامی عرصه‌ها، بهترین پاداش را عطا فرماید.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha