مارقین و منحرفان جاهل، خطر بزرگ برای نظام اسلامی هستند
کد خبر: 4207601
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

مارقین و منحرفان جاهل، خطر بزرگ برای نظام اسلامی هستند

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه بازتاب حرکت اصلاحی امیرالمومنین سه جنگ جمل، صفین و نهروان بود گفت: امروز خطر بزرگ برای نظام اسلامی خطر مارقین و منحرفان جاهل است که از قرآن و دین می‌گویند ولی از ولایت جدا هستند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، دهم فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهدیه با اشاره به شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع) گفت: این امام همام فرمود: «بدانید راهی که در پیش دارید، راهى بس طولانى و سخت و دشوار است. برای عبور از این راه سه چیز مؤلفه تلاش صحيح و فراوان، زاد و توشه کافى و سبک بار بودن را نیاز دارید.»

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در نخستین سخنرانی پس از بیعت مسلمانان، آنها را به مردم قبل از بعثت تشبیه کرد و فرمود: «إنّ بَلِيَّتَكُم قد عادَت كَهَيئَتِها يَومَ بَعَثَ اللّهُ نَبيَّهُ». این تعبیر بیانگر دو مطلب است؛ یکی اینکه پس از ۲۵ سال از رحلت پیامبر اسلام تا چه اندازه مسلمانان سقوط کرده و از دین اسلام فاصله گرفته‌اند که آن حضرت آن‌ها را به مردم دوران جاهلیت تشبیه کرده‌اند. دوم این جامعه نیاز به یک تحول اساسی و اصلاح جدی در سه امر؛ اصلاح در ساختار سیاسی و اداری کشور اسلامی، اصلاح و تحول در امور اقتصادی کشور و اصلاح و تحول در فکر و فرهنگ جامعه دارد.

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه بازتاب حرکت اصلاحی امیرالمومنین سه جنگ جمل، صفین و نهروان بود گفت: جنگ جمل را ورشکستگان اقتصادی همانند طلحه و زبیر، جنگ صفین را ورشکستگان سیاسی چون بنی‌امیه و جنگ نهروان را مارقین و منحرفان فکری و فرهنگی به راه انداختند.

وی ادامه داد: مارقین کسانی بودند که دین بدون ولایت را می‌خواستند. دین بدون ولایت یعنی انحراف از صراط مستقیم خدا. چون صراط مستقیم الهی دو دیوار بلند دارد که قرآن و ولایت از آن جمله است. پیامبر اعظم فرمود: «مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أبَدًا» مارقین قرآن را گرفتند و ولایت را رها کردند. همین گروه منحرف بودند که برای ثواب بیشتر در شب قدر فرق بهترین بنده خدا را شکافند. همین گروه بودند که راه را برای شمر هموار کردند تا او به خود جرأت بدهد که سر امام حسین(ع) را ببرد.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول این چهل و پنج سال با هر سه گروه روبرو شد بیان کرد: ورشکستگان سیاسی بودند که فتنه ۸۸ را به راه انداختند. ورشکستگان اقتصادی بودند که با هدایت و کمک دشمنان خارجی جنگ برجامی اقتصاد را برجمهوری اسلامی تحمیل کردند و امروز خطر بزرگ برای نظام اسلامی ما خطر مارقین و منحرفان جاهل است که از قرآن و دین می‌گویند ولی از ولایت جدا هستند. در مسجد وقتی نام امام و رهبری برده می‌شود می‌گویند مسجد را سیاسی نکنید. روی منبر دعا می‌کنی می‌گویند مجلس روضه ما را سیاسی نکنید. اینها گوش فلک را کر کرده است ولی با نایب او زاویه دارند. و این افراد جزء نخستین کسانی هستند که در مقابل ولی عصر می‌ایستند.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه دهه آخر ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر را قدر بدانیم بیان کرد: در این ایام برای نجات مظلومان غزه دعا کنیم.

 

انتهای پیام
captcha