حمایت از فلسطین وظیفه دینی است
کد خبر: 4207598
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

حمایت از فلسطین وظیفه دینی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرموده رهبر انقلاب «روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللىِ اسلامی است» گفت: مشارکت در روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 10 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در محل محمدآباد با بیان اینکه لیالی قدر از شب‌های استثنایی عمر انسان محسوب می‌شود، گفت: سوره قدر نود و هفتمین سوره قرآن کریم، دارای پنج آیه و مکی است که سه ویژگی مهم دارد.

وی ادامه داد: این سوره در خصوص یکی از مقدس‌ترین و بهترین شب‌ها سخن می‌گوید و تاریخ نزول دفعی قرآن را مشخص می‌کند البته در سوره بقره ماه نزول قرآن و در سوره دخان شب نزول قرآن نیز مشخص می‌شود. در ویژگی سوم سوره قدر می‌توان به این مهم اشاره کرد که سوره‌های قرآن عموماً دارای مطالب متنوع و متفرقه است و مطالب آن‌ها برحسب ظاهر به یکدیگر پیوسته نیست اما مطالب سوره قدر به یکدیگر پیوسته است و از آغاز تا پایان در خصوص شب قدر است.

مدرسی با اشاره به فضیلت‌های سوره قدر اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله سیدمحمد ابطحی اصفهانی در کتاب خود به فضیلت‌های این سوره در هنگام وضو، فرایض و نوافل اشاره کرده و در روایات آمده است که خواندن هفت مرتبه سوره قدر بر قبر میت باعث آمرزش وی می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دهم فرودین و اشاره به روز جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین و تشکیل آن با همه‌پرسی و رأی ۹۸.۲ درصدی بیان کرد: جمهوری اسلامی به تعبیر امام خمینی(ره) امانتی الهی در دستان ملت ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به جوانان توصیه می‌شود که توجه داشته باشند تا در مسیر و نقشه دشمن قرار نگیرند، خانواده‌‌ها نیز در تربیت و هدایت فرزندان خود جدی‌تر باشند و به اماکن بوم‌گردی نیز توصیه می‌شود تا بسترهای فساد را ایجاد نکنند.

مدرسی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با برخی از شعرای کشور بیان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند که رسانه بسیار اهمیت دارد و یکی از همین رسانه‌ها اشعار است، دنیا با رسانه مدیریت می‌شود و کشور ما نیز باید در این زمینه هم ورودی خوب و هم خروجی خوب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در فضایی که نقش رسانه‌ها بسیار مهم است ورودی و هم خروجی قابل توجهی در این بستر وجود ندارد، بر تقویت این فضا تأکید کرد. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به غزه و روز قدس بیان کرد: مقام معظم رهبری در این راستا بیان کردند که روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللىِ اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌های مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی اضافه کرد: مشارکت در روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است که بر این مهم بسیار تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha