300 بانوی مبلغ یزدی به جلسات قرآن کریم اعزام شدند
کد خبر: 4206671
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

300 بانوی مبلغ یزدی به جلسات قرآن کریم اعزام شدند

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برگزاری جلسات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از اعزام حدود 300 نفر از مبلغان به این جلسات برای قرائت، تفسیر و پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به تقارن بهار طبیعت و معنویت و اجرای برنامه‌های متنوع از سوی این مرکز در ایام نوروز 1403 گفت: جلسات قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف در حال برگزاری است که حدود 300 بانوی مبلغ به این جلسات برای قرائت، تفسیر و پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان اعزام شده‌اند. همچنین در قالب این برنامه، طرح «مسطورا» با هدف تفسیر و حفظ 30 آیه محور زندگی در جلسات قرآنی در حال اجراست.

حسن‌پور اجرای طرح «غرفه‌های بهشتی» در قالب برپایی غرفه‌های فرهنگی و تبلیغی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن تاریخی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و به اجرای طرح «بانوی فقیه» اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح میز خدمت در نماز جمعه برپا و بانوان به شبهات اعتقادی و سؤالات شرعی پاسخ می‌دهند و در حاشیه این طرح مشاوره مذهبی ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد اجرای طرح «مثل پدر» با تهیه هدیه و بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، اعزام گروه تبلیغی «ام‌المؤمنین» به روستاها و مناطق کم‌برخوردار، اجرای طرح «مبینا» ویژه کودکان و دختران نونهال و نوجوان با محوریت اجرای برنامه با نشاط اسلامی و هدفمند، اجرای «طرح صدف» با محوریت اعزام مبلغان عفاف و حجاب و دورهمی «طعم شیرین خدا» ویژه دانش‌آموزان متوسطه همراه با افطاری را از دیگر برنامه‌های این نهاد در این ایام اعلام کرد. 

وی با اشاره به اجرای طرح «بانوی هزاره اسلام» به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: در قالب اجرای این طرح حدود 40 نفر مبلغ به اماکن مسما به نام مبارک حضرت خدیجه(س) اعزام شدند و با برپایی موکب در خیابان حضرت خدیجه(س)، اهدای بسته فرهنگی  ویژه کادر و دانش‌آموزان مدرسه حضرت خدیجه(س) و... این روز را گرامی داشتند.

حسن‌پور اضافه کرد: افتتاح هیئت دختران حضرت خدیجه(س) در محله امامشهر، اجرای ویژه‌برنامه بزرگداشت بانوی هزاره اسلام در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در بهاباد یزد و مراسم روضه‌خوانی ویژه بانوان در مسجد حضرت خدیجه(س) از دیگر برنامه‌های این روز بود.

انتهای پیام
captcha