اجرای جشنواره قرآنی «آرمان۲» با بهره‌مندی از هوش مصنوعی
کد خبر: 4204393
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
سیفی بیان کرد:

اجرای جشنواره قرآنی «آرمان۲» با بهره‌مندی از هوش مصنوعی

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران امسال در قالب جشنواره قرآنی «آرمان۲» با موضوع آیات ابراهیمی به میدان خواهد آمد، گفت: با بهره‌مندی از هوش مصنوعی مسابقه تعاملی حول آیات ابراهیمی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در نشست خبری تبیین برنامه‌های شهرداری تهران در ایام ماه مبارک رمضان و عید که امروز شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در ساختمان معاونت اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران مانند سال قبل، امسال هم در قالب جشنواره قرآنی «آرمان۲» با موضوع آیات ابراهیمی به میدان خواهد آمد، گفت: امسال در نمایشگاه قرآن، بوستان لاله و در سطح شهر تهران خدمتگزار دوستداران قرآن کریم در ماه پرفضیلت قرآن خواهیم بود.

وی افزود: امسال شورای عالی قرآن جامعه مخاطب خود را بیشتر نوجوانان و جوانان قرار داده است و برای دانش‌آموزان رخداد‌های متنوعی را از جنس‌رسانه و مدیا طراحی کرده است که آغاز این فعالیت‌ها از ماه مبارک رمضان خواهد بود. برهمین اساس امسال با هوش مصنوعی مسابقه تعاملی در بستر فضای مجازی حول آیات ابراهیمی خواهیم داشت که مخاطبان و قرآن‌دوستان با زندگی و سیره حضرت ابراهیم‌(ع) در قالب ۱۲ داستان آشنا خواهند شد و در پایان حائزان رتبه‌های برتر جوایزی دریافت می‌کنند.

تصویرسازی ترجمه آیات با هوش مصنوعی

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران ادامه داد: دومین برنامه‌ امسال، تصویرسازی داستان‌های قرآنی برای اولین‌بار است. به‌نوعی ترجمه تصویری آیات قرآن برای اولین بار در دنیا با هوش مصنوعی صورت می‌پذیرد. بنا داریم در سال ۱۴۰۳ تصویرسازی ترجمه آیات قرآن کریم را با محوریت نوجوانان ادامه دهیم. رخداد‌های بعدی که هم در نمایشگاه قرآن و در بوستان لاله و همچنین در سطح شهر تهران اکران می‌شود، کعبه ابراهیمی است. در داخل این غرفه، بازی قرآنی عینک‌واقعیت مجازی را خواهیم داشت که برای اولین بار با موضوع اسماءالحسنی اجرا می‌شود.

سیفی با اشاره به اینکه در بستر واقعیت مجازی علاوه بر بازی قرآنی چندین آیه موضوعی را در فضای ۳۶۰ درجه به صورت پیام‌محور برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به اهالی قرآن ارائه خواهیم کرد، افزود: فعالیت و برنامه بعدی ما تصویرسازی آیات قرآن است که برای اولین بار به صورت متحرک و انیمیت شده به همراه صداگذاری در قالب مسابقه است به طوری که پیام‌های آیات در غرفه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اکران خواهد شد. این مسابقه در بستر فضای مجازی خواهد بود و عزیزان می‌توانند با کد دستوری#۴۰* در مسابقات شرکت کنند و در انتها به نفرات منتخب هدایایی تقدیم می‌شود.

برپایی ۴۰۰ محفل قرآنی مسجدی

وی اظهار کرد: از ابتدای فصل نیایش و ایام اعتکاف، در ۴۰۰ مسجد تخصصی برنامه محافل قرآن کریم را آغاز کرده‌ایم. این حرکت نیز پیرو فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون محافل قرآن مسجدی است. در این طرح در ماه مبارک رمضان در هر مسجد و هر محله پنج محفل قرآنی با موضوع آیات ابراهیمی خواهیم داشت و تا انتهای ماه مبارک رمضان تعداد این محافل به دو هزار محفل انس با قرآن می‌رسد.

انتهای پیام
captcha