برنده انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 4202866
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

برنده انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه امروز مهمترین جدیت و تلاش ما باید این باشد که هم خود در انتخابات شرکت کرده و هم دیگران را تشویق به شرکت در انتخابات کنیم گفت: برنده انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 11 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهدیه با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: این امام همام فرمود: «پايبندى و التزام به حقّ، دورى از باطل و گناه، سوار شدن بر مَركب جدیت و تلاش عامل نجات انسان از سختی‌ها و مشکلات است.

وی ادامه داد: امروز مهمترین جدیت و تلاش ما باید این باشد که هم خود در انتخابات شرکت کنیم و هم دیگران را تشویق به شرکت در انتخابات کنیم. بر اساس قرآن کریم، یکی از ویژگی‌های کسانی که هرگز دچار خسارت نمی‌شوند این است که مردم را سفارش به حق می‌کنند. امروز چه حقی بالاتر از حضور در انتخابات داریم، حقی که دشمنان اسلام چهار چشمی به ملت ایران چشم دوختند تا ببینند سرنوشت انتخابات چه می‌شود.

دهقان نیری با اشاره به شرح وظایف یک نماینده مجلس بیان کرد: یک نماینده مجلس وظایفی دارد که عمل به وعده‌هایی که به مردم داده، از آن جمله است. امام حسن مجتبی(ع) در این زمینه فرمود: «المَسئُولُ حُرٌّ حَتّى یَعِدَ، ومُستَرَقٌّ المَسئُولُ حتّى یُنجِزَ» انسان مسئول تا وعده نداده، آزاد است، اما وقتی وعده می‌دهد، زير بار مسئوليت می‌رود و تا به وعده‌اش عمل نکند، رها نخواهد شد. 

وی ادامه داد: وظیفه دوم وضع قانون است. یک نماینده وقتی وارد مجلس شد نماینده کل کشور است. چون قانونی که وضع می‌شود مربوط به کل کشور است. باید به قانونی رأی دهد که عزت و استقلال و سربلند کشور در آن باشد. وظیفه سوم انتخاب وزرای مؤمن و انقلابی و کاردان است. وظیفه چهارم نظارت بر مسئولان کشور و همچنین نظارت بر اجرای صحیح قوانین است. 

امام جمعه شاهدیه، پیگیری در رفع مشکلات مردم را از دیگر وظایف برشمرد و با اشاره به اینکه یک نماینده حلقه اتصال میان مردم و مسئولان است گفت: برنده انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است. چون انتخابات مایه تقویت نظام اسلامی است. در میان کاندیداها یک نفر به مجلس راه پیدا می‌کند، و او نماینده همه مردم است.

وی بیان کرد: همه باید نماینده منتخب را حمایت کنند. حمایت ما مطالبه‌گری و ابلاغ مشکلات مردم به نماینده است. این هفته زمان رقابت بود هرکسی تلاش می‌کرد کاندیدای منتخب خود را به مردم معرفی کند. ولی اکنون باید زمان رفاقت و همدلی باشد. زیرا ما در انتخاب بازنده نداریم، چون همه به تکلیف خود عمل کردند و همه در پیشگاه پروردگار مأجور و پیروز هستند.

انتهای پیام
captcha