دعوت جامعه قرآنی یزد برای حضور پر‌شور در انتخابات
کد خبر: 4201936
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

دعوت جامعه قرآنی یزد برای حضور پر‌شور در انتخابات

تعدادی از پیشکسوتان قرآنی استان یزد ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور باشکوه در انتخابات پیش‌رو، انتخابات را آزمونی بزرگ و سرنوشت‌ساز و فرصتی برای تجلی اراده ملی و حراست از مردم‌سالاری دینی بیان کردند.

جامعه قرآنی استان یزدرهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی فرمودند: «انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.» ایشان، انتخابات را رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و راه اصلاح کشور خواندند و فرمودند: «همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به‌دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند.» بنابراین مشارکت حداکثری مردم مهمترین اصل در هر انتخابات به‌ویژه انتخابات پیش‌رو در یازدهم اسفندماه است و در کنار آن، مشارکت‌کنندگان باید با آگاهی، انتخابی اصلح داشته باشند.

ایکنای استان یزد در این زمینه، با تعدادی از پیشکسوتان قرآن کریم که ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور باشکوه در انتخابات پیش‌رو، انتخابات را آزمونی بزرگ و سرنوشت‌ساز و فرصتی برای تجلی اراده ملی و حراست از مردم‌سالاری دینی دانستند، به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌خوانید.

مهدی تقوایی، پیشکسوت قرآن کریم درباره انتخابات با اشاره به آیه «إِنَّ ٱللَّهَ يَأۡمُرُكُمۡ أَن تُؤَدُّواْ ٱلۡأَمَٰنَٰتِ إِلَىٰٓ أَهۡلِهَا» به ایکنا گفت: حکومت الهی امانتی است که باید به اهلش سپرد و انتخابات در این عصر شیوه ادای امانت است، هر چند انتخاب حق ماست ولی بیش از آن تکلیفی الهی برای ادای دین است.

وی ادامه داد: با حضور در انتخابات نه تنها در تعیین سرنوشت خود حتی به اندازه یک رأی در سرنوشت یک جهان سهیم خواهیم بود. جهان ما جهان تزاحم و آمیختگی خوب و بد و زیبا و زشت است. ما در دوران عسرت آخرالزمان و گرفتار مکر زمانه‌ هستیم.  

تقوایی افزود: ما در محاصره‌‌ اولویت‌ها و فوریت‌ها و مصلحت‌ها هستیم و به همین مقدار هم در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهیم بود. به همان میزان که با انتخاب ما رنج‌ها اندکی کاهش یابد، آبروی دین خدا کمتر آسیب ببیند، خِرد و خردمندان کمتر منزوی شوند، فرصت‌طلبان کمتر مجال یابند. حتی اگر یک رأی از من باعث تقویت جبهه‌ حق، باعث قوت قلب مادر شهید و باعث ناامیدی شیاطین‌ و لبیکی به بزرگ علمدار جبهه توحیدی در تاریخ ظلمانی امروز جهان باشد، به همان میزان ادای دین کرده و به دستور قرآن عمل کردم.

این پیشکسوت قرآن کریم گفت: خاضعانه از برادران قرآنی خویش درخواست دارم نه فقط خود بلکه دیگران را دعوت به انجام این تکلیف دینی و ملی کنند.

در سرنوشت مملکت خویش مؤثر باشیم

محمدحسین صباغ، دیگر پیشکسوت قرآن کریم نیز به ایکنا گفت: در زمینه انتخابات باید به چند نکته توجه کرد اولاً انتخابات یعنی انتخاب کردن و بحث انتخاب در زندگی بسیار حائز اهمیت است و اکنون که در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم، باید به رأی دادن و انتخاب نماینده‌ اصلح توجه کنیم.

وی ادامه داد: نظام و کشور ما زمینه‌ای فراهم کرده تا هر ایرانی بتواند در سرنوشت ممکلت خود دخالت داشته باشد و اظهار نظر کند و لذا باید از کسانی که این زمینه را فراهم کردند، تشکر کنیم که در رأس آن حضرت امام خمینی(ره) و سپس شهدایی که در این راه و برای مملکت جان خود را فدا کردند.

صباغ با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم داعش قصد داشت از طریق سوریه، عراق، افغانستان و ... ایران را محاصره کند اما سپاه و رزمندگانی که در این مسیر به شهادت رسیدند، امروز شاهد امنیت در کشور هستیم. لذا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شهدا برای چه جان خود را فدا کردند و اینکه برخی دلایل اقتصادی را مطرح و عنوان می‌کنند به دلیل گرانی رأی نمی‌دهم، دلیل قاطعی برای عدم رأی نیست و باید گفت اولاً با حضور در انتخابات، باید در سرنوشت و پشتوانه اجرایی مملکت دخیل باشیم که رهبر انقلاب نیز بر این امر تأکید کرده و فرمودند: «اول شرکت کردن در انتخابات و رأی دادن و دوم انتخاب فرد اصلح» ثانیاً باید به این موضوع توجه کنیم که افراد زیادی در انتخابات شرکت می‌کنند و شاید همگی اصلح باشند اما باید اصلح‌تر را انتخاب کرد و بدین طریق در سرنوشت مملکت خود مؤثر باشیم.

این فعال قرآنی استان یزد گفت: به عنوان یک شهروند و هموطن ایرانی از مردم دارالعباده و دارالعلم استان درخواست دارم به طور جد و به فرمایش رهبر انقلاب اول وقت رأی داده و پای صندوق رأی برویم و با شور و حال زیاد شرکت کرده و دیگران را نیز ترغیب و تشویق کنیم. چون شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی ما است تا شرایط بهتری را رقم زنیم و اگر بعضاً مسئول و یا نماینده‌ای تخلفی انجام می‌دهند دلیلی بر این نیست که در انتخابات شرکت نکنیم و لذا درخواست دارم در انتخابت شرکت کنند و دیگران را نیز ترغیب کنند.

مشارکت حداکثری، تبلیغات منفی دشمن را خنثی می‌کند

کاظم میرزازاده، دیگر پیشکسوت قرآن کریم نیز به ایکنا گفت: بهترین مشوق برای حضور پرشور در انتخابات، آگاهی مردم از اهمیت این موضوع است. انتخابات می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت مردم، ممکلت و آینده نظام داشته باشد. در این چهار دهه که از انقلاب گذشته، روندی که حفظ شده روندی صعودی و تلاش همه مسئولان این بوده که به هدفی که امام راحل داشتند، برسیم.

وی ادامه داد: تبلیغات منفی نیز که امروز در جامعه ما وجود دارد و علی‌رغم مشکلات اقتصادی که وجود دارد، اما مردم همیشه در صحنه هستند و برای حفظ نظام حرکت می‌کنند به‌ویژه در انتخابات گذشته نیز حضور پرشوری داشتند. بنابراین انتظار می‌رود مسئولانی که انتخاب می‌شوند به فکر مردم و اقشار مختلف به‌ویژه خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و افرادی که حافظ این نظام بودند و اکنون نیز نقش مؤثری دارند و سعی می‌کنند به منویات رهبر انقلاب گوش فرا دهند، باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

میرزازاده بیان کرد: اکنون با توجه به ضرورت انتخابات، نیاز است گوش به فرمان باشیم و در این امر و وظیفه شرعی شرکت حداکثری داشته و بتوانیم سرنوشت ممکلت را هر چه بهتر رقم زنیم. قطعاً مجلس است که می‌تواند سرنوشت را تغییر دهد به‌ویژه نمایندگانی که با رأی مردم انتخاب می‌شوند، می‌توانند آینده خوبی را رقم زنند و لذا از اقشار مختلف به‌ویژه جامعه قرآنی برای شرکت پرشور در انتخابات یازدهم اسفند دعوت می‌کنم تا با این حضور، تبلیغات منفی که بر علیه نظام است، را خنثی کنند. 

انتخابات؛ نقطه وصل مردم و نظام است

محمدرضا مجاهد، دیگر پیشکسوت قرآن کریم نیز ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در انتخابات گفت: وظیفه شرعی همه ما ایرانیان است که در این دوره شرکت پرشوری داشته باشیم و رأی دهیم تا عزت و شرف را برای میهن اسلامی‌مان رقم زنیم.

حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، پیشکسوت و مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز به ایکنا گفت: مجلس؛ مظهر اراده مردم، این سخن مقام معظم رهبری است که به صورت تمام و کمال نقش و تأثیر حضور مردم در انتخابات را بیان فرموده‌اند. به فرموده معظم‌له، انتخابات؛ نقطه وصل مردم و نظام است و نقطه‌ اساسى اتصال افكار و آراى مردم به بدنه‌ نظام اجرايى کشور است. انتخابات یکی از اتفاقات مهم کشور است و معاندان نظام می‌خواهند، میزان حضور مردم در این اتفاق حساس را به نوعی به مشروعیت نظام وصل کنند‌.

وی بیان کرد: تشویق و شرکت در انتخابات طبق فرمایش قرآن در سوره مبارکه عصر، نوعی تواصی و تشویق به عمل صالح است و عمل صالح را همگی به خصوص جامعه قرآنی با اشتیاق و رغبت مضاعف انجام خواهند داد. اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی نیز از عموم مردم به‌ویژه فعالان قرآنی، اساتید، قاریان، حافظان، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برای شرکت در این حماسه ملی دعوت به عمل می‌آورد.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در  یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha