«تقوا» سرمایه اجتماعی لباس روحانیت را افزایش می‌دهد
کد خبر: 4201902
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

«تقوا» سرمایه اجتماعی لباس روحانیت را افزایش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت با بیان اینکه امام زمان(عج) دو رسالت کلی فراگیر کردن دین اسلام و عدالت را دارند، گفت: در پرتو تقوا می‌توانیم سرمایه اجتماعی لباس روحانیت را افزایش دهیم. 

جشن نیمه شعبان و آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب استانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندان، عصرر امروز ششم اسفندماه در جشن نیمه شعبان  و آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب استان ضمن تبریک سالروز میلاد امام زمان(عج)، اظهار کرد: امام زمان(عج) دو رسالت کلی دارد یکی اینکه دین اسلام را غالب و فراگیر کند و ماموریت دوم اینکه عدالت را فراگیر و حاکم کند و در پرتو اسلام و عدالت صلح و اصلاح کلی انجام بگیرد.

محمدی لائینی تاکید کرد: وقتی که انسان مؤمن باشد و عدالت هم غالب باشد خود به خود دنیا، دنیای صالحی خواهد شد، حکومت هم حکومت صالحان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: بدین جهت ما که لباس سربازی و نوکری آن حضرت را داریم وظیفه داریم در راستای همین دو رسیدن به اهداف ظهور ترویج، تبلیغ، تقویت، حفظ و حمایت کنیم و در راستای اقامه عدالت با ظلم و فساد مبارزه کنیم.

امام جمعه ساری اظهار کرد: اگر می‌خواهید محفوظ بمانید تقوا اساس کار است و بی تقوایی با این لباس همچون سرکه و عسل است که یکدیگر را فاسد می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه بزرگان ما را سفارش به تقوا کردند، افزود: باید بدانیم که اساس کار تقواست و در پرتو آن می‌توانیم سرمایه اجتماعی این لباس روحانیت را افزایش دهیم. هر کس دیگری غیر از حضرت امام(ره) که یک مرجع و عالم دینی بود و می‌خواست چنین قیامی به وجود بیاورد مردم به اشاره او با سر نمی‌دویدند، بودند کسانی که داعیه سیاسی داشتند، اما همراهی مردم را نداشتند.

وی در پایان تصریح کرد: این سرمایه اجتماعی را ما با پوشیدن لباس و گذاشتن عمامه تاج فرشتگان بر سر به امانت گرفتیم، حال هر چند سالی که عمر می‌کنیم آخرین لحظه عمر باید بگوئیم خدایا در طی چند ساله ملبس بودن از حیثت و سرمایه اجتماعی این لباس کم نکردم.

انتهای پیام
captcha