اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4200340
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» در یزد برگزار می‌شود

دبیر تخصصی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» از برگزاری این جشنواره در دو بخش داستانی و مستند و جایزه ویژه یزدنوین به میزبانی استان یزد خبر داد.

مسعود آستانداری، دبیر جشنواره فیلم کوتاه زندگیبه گزارش ایکنا از یزد، مسعود آستانداری، دبیر تخصصی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی، امروز، 28 بهمن در جمع خبرنگاران از برگزاری این جشنواره به میزبانی استان یزد خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه داستانی و مستند برگزار می‌شود که فیلم‌های کوتاه داستانی حداکثر با زمان 30 دقیقه و فیلم‌های مستند حداکثر با زمان 40 دقیقه باید به این جشنواره ارسال شوند.

وی ادامه داد: بخش دوم به جایزه ویژه یزدنوین اختصاص یافته و به فیلم یا فیلم‌هایی که با موضوع مرتبط با جشنواره اما در حیطه فرهنگ و جغرافیای یزد تهیه شده، جایزه ویژه اهدا خواهد شد.

آستانداری اضافه کرد: در این جشنواره دو ورکشاپ با حضور اساتید ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که در بخش‌های مستندسازی و فیلم کوتاه داستانی خواهد بود و همچنین یک نشست با موضوع خانواده در حاشیه این جشنواره  برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در روزهای 25 تا 28 اردیبهشت‌ماه در یزد برگزار می‌شود گفت: نزدیک به 145 فیلم تاکنون به دبیرخانه  جشنواره رسیده که علی‌رغم اعلام فراخوان در مدت کوتاه، نشان از نگاه مثبت فیلمسازان و هنرمندان به این موضوع دارد و اینکه آثار خوبی در این حوزه وجود دارد.

آستانداری با اشاره به اینکه آثار ارسالی تمام موضوعات مرتبط با جوانان را در بر می‌گیرد، مهلت ارسال آثار را تا 25 اسفندماه اعلام کرد  و افزود: علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس Zendegifilmfest.com مراجعه کنند.

دبیر تخصصی جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» نیمه اول اردیبهشت 1403 را زمان اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه دانست و ازدواج، خانواده، سبک زندگی ایرانی _ اسلامی، آیین ازدواج در بین اقوام ایرانی، جوانی جمعیت و بحران سالمندی را از موضوعات این جشنواره برشمرد و گفت: این جشنواره با هدف جریان‌سازی فرهنگ ازدواج بویژه ازدواج آسان، فرهنگ‌سازی در جهت موضوع جوانی جمعیت و توجه به بحران سالمندی، توجه ویژه به موضوع خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تقویت حس خودباوری و افزایش امید و نشاط در میان فیلمسازان جوان کشور، 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha