منطقه ۲ شهرداری تهران پایلوت طرح قرآنی ویژه ماه رمضان قرار گرفت + عکس
کد خبر: 4198160
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

منطقه ۲ شهرداری تهران پایلوت طرح قرآنی ویژه ماه رمضان قرار گرفت + عکس

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نشست شورای قرآن و عترت شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: طی این نشست، منطقه ۲ شهرداری تهران پایلوت طرح قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان قرار گرفت.

مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری نشست شورای قرآن و عترت شهرداری منطقه ۲ تهران،‌گفت: نشست شورای عالی قرآن و عترت این منطقه با حضور مهدی صالحی شهردار منطقه و جمعی از ائمه جماعات قرآنی مساجد و مربیان خانه‌های قرآن منطقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه به مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خانه قرآنی سرای محلات پرداخته شد،‌ تصریح کرد: شورای عالی قرآنی شهرداری تهران با نگاه مثبت و ویژه شهردار تهران و اعضای شورای شهر به آن در مناطق، ذیل شورای مدیریت قرآنی تشکیل شده است تا تمامی فعالیت‌ها منسجم‌تر شود.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران تصریح کرد: امروز محل تربیت قرآنی در مساجد، مدارس، محله و منازل است که تلاش می‌کنیم با اتصال این چند ضلع به هم شاهد شکوفایی قرآن در محلات باشیم. در این جلسه نیز شهردار منطقه ۲ به ضرورت بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و همچنین تشکیل شورای فرهنگی، با هم‌افزایی برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی هدفمند و منسجم تأکید کرد.

سیفی بیان کرد: در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله قرآنی در منطقه بر آمادگی مدیریت شهری در حمایت ازفعالیت‌های قرآنی و دینی تأکید شد و در پایان محمد‌زرین، به‌عنوان مدیر جدید دارالقرآن مرکزی منطقه ۲ نیز معرفی شد.

مهم‌ترین نکات ارائه شده در این جلسه به قرار زیر است:

  • باتوجه به پیشرو بودن ماه مبارک رمضان منطقه ۲ پایلوت طرح قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان قرار گرفت
  • فعالان قرآنی که مسیر فعالیت‌هایشان در مساجد باشد و پیوست مساجد داشته باشند، حمایت خواهند شد
  • ضرورت استفاده از ۳۵۲ جوان قرآنی فعال، معلم و مدیر قرآنی برای سرای محلات
  • برگزاری جشنواره قرآنی با محوریت ماه مبارک رمضان
  • حضور پر قدرت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
  • تقدیر از چهره‌های ماندگار قرآنی منطقه در ماه مبارک رمضان
  • راه‌اندازی استیج‌های سیار پخش اذان و تلاوت قرآن در منطقه ۲
  • پخش اذان و تلاوت در ایستگاه‌های مترو و بوستان‌ها
انتهای پیام
captcha