دومین گردهمایی جامعه قرآنی شهرداری منطقه ۹ تهران برگزار شد + عکس
کد خبر: 4196614
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

دومین گردهمایی جامعه قرآنی شهرداری منطقه ۹ تهران برگزار شد + عکس

دومین گردهمایی فعالان، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی به میزبانی شهرداری منطقه ۹ و با حضور مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، در ادامه سلسله‌جلسات شورای عالی قرآن و عترت مناطق شهرداری تهران دومین گردهمایی فعالان، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی به میزبانی شهرداری منطقه ۹ و با حضور مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران و جمعی از فعالان و نخبگان قرآنی این منطقه برگزار شد.

مهدی سیفی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمت به مردم، شهرداری است که با‌ توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها باید این وظیفه الهی و دینی را اجرا و گامی بزرگ در این راه برداریم، به ضرورت تربیت قرآنی در اضلاع مساجد، مدارس، محله و منازل اشاره کرد و گفت: با اتصال این اضلاع به هم شاهد شکوفایی قرآن در محلات خواهیم بود.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بر تشکیل دارالقرآن‌های مرکزی در هر منطقه تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به تاکیدات معاونت شهرداری تهران مقرر شد تا دارالقرآن‌های مرکزی در ساختمان‌های مناسب در تمامی مناطق فعال شوند و برهمین اساس تا قبل از ماه مبارک رمضان شاهد احیای جلسات قرآن در محلات خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور شهرداران نواحی، مدیران سرای محلات منطقه، خانه‌های قرآن و عترت، فعالان قرآنی، اساتید قرآنی و ... در جلسات شورای قرآن منطقه الزامی است،‌ گفت: آقای زرین به عنوان سرپرست تمامی دارالقرآن‌های مناطق ۲۲ گانه معرفی می‌شود. 

بر اساس گزارش ایکنا، در پایان این جلسه پس‌از هم‌افزایی و مشورت اعضا، موضوعاتی حول محور قرآن و عترت به ویژه برنامه‌های مرتبط با فصل نیایش و همچنین ماه مبارک رمضان بررسی و طرح‌هایی همچون طرح کرامت و قلب سلیم (حمایت از مساجد تخصصی قرآن کریم طرح آرمان) برنامه‌ریزی و در دستور کار اجرایی منطقه قرار گرفت.

مهمترین نکات ارائه شده مدعوین در این جلسه به قرار زیر است:

۱- گروهی برای طرح و برنامه‌های اذانگاهی ایجاد شود.
۲- حمایت مالی از مدرسان آموزش قرآن شفاف شود.
۳- مدرسان قرآن این منطقه به همت محمد پورعاشوری، گردهمایی‌هایی داشته باشند.
۴- اردو‌های قرآنی در منطقه برپا شود.
۵- توسعه جشنواره‌های قرآنی در سطح منطقه
۶- طی ماه مبارک رمضان نوجوانان و جوانان قرآنی منطقه معرفی و عکس آن نصب شود.

انتهای پیام
captcha