روش تفسیر مقام معظم رهبری اجتهادی با گرایش اجتماعی است
کد خبر: 4191918
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
مدیر حوزه علمیه خراسان:

روش تفسیر مقام معظم رهبری اجتهادی با گرایش اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط گفت: روش تفسیری مقام معظم رهبری اجتهادی با گرایش اجتماعی و رویکرد تربیتی پررنگ است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مشهد مقدس، آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) اجلاسیه شرق کشور صبح امروز، ۱۴ دی ماه، در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط در ابتدای سخنان خود در این مراسم، ضمن محکومیت شدید جنایت تروریستی کرمان در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، این جنایت را نشانه استیصال رژیم کودک‌کش صهیونیستی دانست.

وی در ادامه بر ضرورت معرفی تفسیر مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: تفسیر سوره برائت مهمترین تفسیر تخصصی معظم له است که دارای نکات و نوآوری‌های ارزشمند است و ایشان در مجادله و گفت‌وگو با مفسران به نکات بی‌نظیری رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط در ادامه گفت: مقام معظم رهبری متخصص درجه یک تفسیر و استاد تمام معنا و طراز اول در این حوزه است و نکات تفسیری را به خوبی عرضه کرده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به این که سخنرانی‌ها و بیانیه‌های مقام معظم رهبری سرشار از نکات ارزشمند قرآنی است، گفت: این نکات تفسیر برای اهل فن و تخصص و عموم مردم قابل استفاده است.

وی در ادامه بر ضرورت تدریس اندیشه‌ها و برداشت‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و اهتمام ویژه عموم مردم به آن تأکید کرد و گفت: ایشان در حالی این نکات ارزشمند تفسیری را ارائه می‌دهند که پس از انقلاب زمامداری جامعه ایران و قبل از انقلاب نیز درگیر مبارزات سیاسی بودند.

روش تفسیر مقام معظم رهبری اجتهادی با گرایش اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در بخش دیگری از سخنان خود روش تفسیری مقام معظم رهبری را اجتهادی با گرایش اجتماعی و با رویکرد تربیتی دانست و گفت: در تفسیر مقام معظم رهبری از سوره‌های انفال، برائت و مائده، مسائل اجتماعی به صورت پرررنگ مطرح شده است.

وی اضافه کرد: دشمن شناسی، جهاد با دشمن، استکبار ستیزی و تأکید بر تقریب به صورت پرررنگ در تفسیر رهبر انقلاب دیده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تفسیر سوره بقره و آیه هدی للمتقین تاکید می‌کند که قرآن برای هدایت و ارشاد انسان نازل شده و بعد هدایتی قرآن را برجسته می کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در تفسیر سوره توبه نیز بعد تربیتی و آموزه.های ارشادی و تربیتی قرآن را برجسته می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط سبک تفسیر رهبر انقلاب را روان و شیوا و قابل فهم برای همگان دانست که توجه به شبهات قرآنی دارد و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. سنت‌های اجتماعی قرآن، تشکیل امت واحده اسلامی و اخوت دینی از دیگر موضوعاتی است که در اندیشه‌های تفسیری مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha