اجرای طرح‌های «مسجد کرامت» و «قلب سلیم» در منطقه ۲۱
کد خبر: 4191764
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

اجرای طرح‌های «مسجد کرامت» و «قلب سلیم» در منطقه ۲۱

گردهمایی فعالان، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی به میزبانی شهرداری منطقه ۲۱ با حضور دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران برگزار شد که طی آن برنامه‌های مرتبط با فصل نیایش و همچنین ماه مبارک رمضان بررسی و طرح‌هایی همچون طرح کرامت و قلب سلیم در دستور کار اجرایی منطقه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در ادامه سلسله‌جلسات شورای عالی قرآن و عترت مناطق شهرداری تهران دومین گردهمایی فعالان، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی به میزبانی شهرداری منطقه ۲۱ و با حضور مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران، محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۲۱ و جمعی از فعالان و نخبگان قرآنی این منطقه برگزار شد.

مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در این نشست با اشاره به اینکه محل تربیت قرآنی در مساجد، مدارس، محله و منازل است، اظهار کرد: با اتصال این چند ضلع به هم شاهد شکوفایی قرآن در محلات خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی قلب سلیم گفت: این طرح به‌زودی به سرا‌های محلات مناطق ابلاغ می‌شود تا دگرگونی و نظم‌بخشی لازم در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام شود و مسئولان خانه‌های قرآن و عترت که افرادی با صلاحیت مدیریت قرآنی محله هستند‌، کار را با جدیت دنبال کنند.

 دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بر تشکیل دارالقرآن‌های مرکزی در هر منطقه تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به تاکیدات معاونت شهرداری تهران مقرر شد تا دارالقرآن‌های مرکزی در ساختمان‌های مناسب در تمامی مناطق فعال شوند و برهمین اساس تا قبل از ماه رمضان شاهد احیای جلسات قرآنی در محلات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمت به مردم، شهرداری است که با‌توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، بهترین زمان است که این وظیفه الهی و دینی را اجرا و گامی بزرگ در این راه برداریم.

دیگر سخنران این نشست محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه بود که وی نیز ضمن خیر مقدم به فعالان قرآنی گفت: باید در راه رشد و پیشرفت مسیر‌های قرآنی قدم برداشت تا برکات آن در کار و زندگی مردم دیده شود. برنامه‌هایی به‌مانند برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های مدارس و خانواده‌ها در مسیر قرآنی سبب رشد و نهادینه شدن قرآن در جسم و روح فرزندانمان می‌شود.

وی بیان کرد: باید به زیرساخت‌های قرآنی و فرهنگی نیز توجه داشته و با برنامه‌ریزی و مشارکت بخش خصوصی و فعالان قرآنی و آموزش و پرورش بتوانیم به آموزش قرآن و تفسیر قرآنی در مدارس پرداخته تا اثر آن در وجود فرزندان‌مان ماندگار و با جسم و روح آن‌ها عجین شود.

بر اساس گزارش ایکنا‌، در پایان این جلسه پس‌از هم‌افزایی و مشورت اعضا، موضوعاتی حول محور قرآن و عترت به ویژه برنامه‌های مرتبط با فصل نیایش و همچنین ماه مبارک رمضان بررسی و طرح‌هایی همچون طرح کرامت و قلب سلیم(حمایت از مساجد تخصصی قرآن کریم طرح آرمان) برنامه‌ریزی و در دستور کار اجرایی منطقه قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha