شهید سلیمانی؛ استراتژیست نجات‌بخش ملت‌های منطقه
کد خبر: 4191685
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۵
ناظمی اردکانی مطرح کرد:

شهید سلیمانی؛ استراتژیست نجات‌بخش ملت‌های منطقه

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با بیان اینکه شهید سلیمانی را باید یک استراتژیست واقعی دانست که با راهبرد‌های مهم خود، نجات ملت‌های منطقه را رقم می‌زد، گفت: این پیرو و دانش‌آموخته مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری هیچگاه ناامید و مأیوس نشد و اصلاً با ناامیدی و یأس بیگانه بود.

محمد ناظمی اردکانی

محمد ناظمی اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش شهید سلیمانی در احیا و تقویت محور مقاومت اظهار کرد: شهید سلیمانی را باید اسطوره مقاومت و انگیزه‌بخش تمامی آزادی‌خواهان جهان عنوان کرد. ایشان در تمامی عرصه‌هایی که حضور داشتند مجاهدانه تلاش کردند و با مجاهدت خود پیروزی‌های بسیاری را برای کشور، محور مقاومت و ملت‌های منطقه به همراه آوردند.

وی افزود: شهید سلیمانی شخصیتی محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست بلکه شخصیت او فرامرزی و حتی فرامنطقه‌ای است؛ چه در زمانی که این شهید بزرگوار در قید حیات بودند و چه اکنون که به درجه رفیع شهادت دست یافته‌اند همواره سبک و سیره رفتاری‌شان مدنظر قرار داشته و از آن الگوبرداری می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهید سلیمانی را باید یک استراتژیست واقعی دانست که با راهبردهایی که ارائه می‌داد، نجات ملت‌های منطقه را رقم می‌زد، گفت: این پیرو و دانش‌آموخته مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری هیچگاه ناامید و مأیوس نشد و اصلاً با ناامیدی و یأس بیگانه بود. راهبردهایی که این شهید بزرگوار در صحنه‌های نبرد ارائه می‌کرد موجب حیرت و غافلگیری دشمنان می‌شد و تمام معادلات و محاسبات دشمن را به کل خنثی می‌ساخت.

شهید سلیمانی؛ دلسوز و فروتن

ناظمی اردکانی ادامه داد: شهید سلیمانی همیشه پیروز میدان بود ولی هیچگاه این پیروزی‌ها سبب نشد به خود مغرور شود و جالب‌تر اینکه پیروزی‌های به دست‌آمده را متعلق به کل محور مقاومت و مسلمانان می‌دانست و می‌گفت همه در این پیروزی‌ها نقش داشتند و از سوی دیگر خود را یک سرباز در رکاب ولایت و امامت می‌دانست. همین خضوع و فروتنی، شخصیت او را متعالی و مثال‌زدنی می‌کرد.

وی به مواضع شهید سلیمانی در موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی کمتر در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سخن می‎گفت اما هرگاه حول این موضوعات سخن به زبان می‌آورد از سر دلسوزی بود و حتی آنقدر این سخنان ناب بودند که مورد استقبال و استفاده مسئولان قرار می‌گرفت. به عبارت بهتر اندیشه شهید سلیمانی تبلور اندیشه ناب اسلام و رهبری بود و از پرورش‌یافته مکتب امام راحل بیش از این هم انتظار نمی‌‌رفت.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان بیان کرد: شهید سلیمانی نماد قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی است و نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت و فراگیری آن داشت. شهید سلیمانی همواره خطاب به حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی می‌گفت کاری کنید تا راهبردهای دشمن صهیونیستی با شکست روبه‌رو شود و در این راستا اقدامات پیشگیرانه را مورد تأکید قرار می‌داد و لذا امروز اگر طوفان‌الاقصی توانسته به یک عملیات فراگیر تبدیل شود و دشمن را ناکام بگذارد به خاطر این است که این عملیات کاملاً پیشگیرانه و غافلگیرانه انجام شده و منبعث از ایده و تفکرات شهید سلیمانی است. زمانی رژیم صهیونیستی دست به عملیات غافلگیرانه علیه مردم غزه و لبنان می‌زد ولی امروز این مقاومت غزه است که صهیونیست‌ها را غافلگیر کرده و هرچقدر رژیم صهیونیستی تلاش کند آبروی از دست‌رفته‌اش بازنخواهد گشت.

وضعیت محور مقاومت پس از شهید سلیمانی

ناظمی اردکانی با بیان اینکه دشمن گمان می‌کرد با ترور شهید سلیمانی نسخه محور مقاومت در هم خواهد پیچید و جمهوری اسلامی ایران را منزوی خواهد کرد، گفت: امروز اما کاملاً عکس این باور و تحلیل رخ داده و طوفان‌‎الاقصی چنان موجی به پا کرده که در انگلیس و فرانسه و آمریکا هزاران نفر برای حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان‌ها می‌آیند و دولت آمریکا که مدعی آزادی و دموکراسی است برای خاموش کردن صدای اساتید مخالف رژیم صهیونیستی آنها را از دانشگاه اخراج می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین امروز شاهد هستیم پروژه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به حاشیه رانده شده و فعلاً پیگیری نمی‌شود و این را هم باید یکی از دستاوردهای طوفان‌الاقصی دانست. از سوی دیگر همین که پس از مدت‌ها، سران کشورهای عربی و اسلامی یک موضع واحد علیه رژیم صهیونیستی می‌گیرند هم یک دستاور محسوب می‌شود.

وی افزود: همه اینها به خاطر تلاش‌ها و اقداماتی است که شهید سلیمانی در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داده و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر است.

این فعال سیاسی در پایان تأکید کرد: امروز محور مقاومت در جایگاهی قرار دارد که هیچ کشوری بدون در نظر گرفتن منافع آن نمی‌تواند برای منطقه تصمیم‌گیری کند و  عملیات طوفان‌الاقصی شرایطی را رقم زده که کمتر کشوری در جهان جرئت حمایت از رژیم صهیونیستی را دارد و پس از این عملیات، نفرت مردم جهان از صهیونیست‌ها بیشتر شده است.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha