شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب پنهان مانده است
کد خبر: 4189139
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب پنهان مانده است

رئیس سومین اجلاس کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری گفت: حجاب معاصرت و مسئولیت سیاسی موجب شده تا شخصیت علمی ایشان پنهان بماند.

امیررضا طاهایی رئیس نمایندگی جامعة‌المصطفی العالمیه در اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام امیررضا طاهایی، رئیس نمایندگی جامعة‌المصطفی العالمیه در اصفهان در سومین اجلاس کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری که امروز، 29 آذرماه در مجتمع شیخ بهایی برگزار شد، اظهار کرد: مطلبی که معمولاً در این کنگره زیاد مطرح و شنیده شده، حجاب معاصرت است. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری مسئولیت سیاسی به عهده دارند و از طرفی، علما دچار حجاب معاصرت هستند، چه مسئولیت سیاسی داشته باشند و چه نداشته باشند، شخصیت علمی ایشان در حجاب عصر و زمان پنهان مانده است.

وی افزود: علاوه بر حجاب معاصرت، اندیشمندان مشکل دیگری نیز دارند و آن اینکه نظریات آنها در زمان حیاتشان در جامعه اجرا نمی‌شود. امیدواریم محتوای علمی که در این کنگره عرضه می‌شود، در کتابخانه‌ها محبوس نشود و در متن جامعه اجرا شود.

رئیس سومین اجلاس کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری ادامه داد: با موافقت دبیرخانه کنگره، مسئولیت کارگروه سبک زندگی به اصفهان سپرده شده است که در همین راستا، 170 مقاله را ارزیابی و پذیرش کردیم. امید داریم که مسئولان شهری و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ از این محتوای تولیدشده با روش‌های گوناگون برای اقشار مختلف جامعه استفاده کنند.

وی با قدردانی از حضرات آیات طباطبایی‌نژاد و مهدوی و ائمه جمعه گلدشت و نجف‌آباد برای کمک به برگزاری این اجلاس تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شد تا این همایش را در مکانی نزدیک به نجف‌آباد برگزار کنیم، این است که مادر مقام معظم رهبری اهل نجف‌آباد بودند و ما تلاش کردیم تا حق نمک را ادا کنیم.

محبوبه فرهنگ

انتهای پیام
captcha