انجام بیش از 700 هزار ساعت کار داوطلبانه خادمان مسجدالنبی
کد خبر: 4188306
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

انجام بیش از 700 هزار ساعت کار داوطلبانه خادمان مسجدالنبی

گروه‌های داوطلب در سال 2023 بیش از 747 هزار و 549 ساعت کار داوطلبانه را برای خدمت به نمازگزاران مسجدالنبی انجام داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الریاض، گروه‌های داوطلب در سال ۲۰۲۳ میلادی ۷۴۷ هزار و ۵۴۹ هزار ساعت داوطلبانه برای خدمت به نمازگزاران در مسجدالنبی انجام داده‌اند. این کار داوطلبانه برای ارائه خدمات مختلف به نمازگزاران مسجدالنبی انجام گرفته است.

 این کار داوطلبانه از سوی 27880 خادم زن و مرد در بخش‌های مردانه و زنانه مسجدالنبی و در بیش از 295 موقعیت کار داوطلبانه در تخصص‌های مختلف شامل 151 موقعیت داوطلبانه برای مردان و 144 فرصت داوطلبانه در بخش زنان انجام شده است.

بخش عمده این کار داوطلبانه شامل ارائه خدمات راهنمایی و خدمات میدانی از جمله کمک به سالمندان و افراد دارای معلولیت برای تردد در مسجدالنبی و ارائه خدمات راهنمایی مکانی به زبان‌های مختلف بوده است. این کار داوطلبانه زیر نظر تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی و با هماهنگی بیش از 52 سازمان دولتی و غیردولتی انجام شده است.

 تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی ارائه خدمات گسترده به زائران بیت‌الله الحرام را از طریق فناوری‌های نوین گسترش داده است. بخش عمده این خدمات از طریق اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های ویژه ارائه می‌شود، با این حال ارائه خدمات حضوری از جانب گروه‌های داوطلب و همچنین کارکنان تولیت کل به‌ویژه به سالمندان و معلولان نیز به شکل قابل توجهی گسترش یافته است.

انتهای پیام
captcha