استفاده از ابزارهای رسانه‌ای نوین برای تبلیغ پیام حج
کد خبر: 4187755
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

استفاده از ابزارهای رسانه‌ای نوین برای تبلیغ پیام حج

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از بکارگیری ابزارهای رسانه‌ای نوین برای تبلیغ پیام حج خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل الخلیج 365، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از بکارگیری ابزارها و فناوری‌های نوین رسانه‌ای برای تبلیغ پیام حج خبر داد.

اداره کل تبلیغ و ارشاد دیجیتال که این مسئولیت را بر عهده دارد از ضبط کامل دروس و مستندسازی آن روی حافظه‌های مدرن، پیاده‌سازی، ایجاد زیرنویس و بارگذاری این دروس روی شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مجازی به ویژه یوتیوب خبر داده است. همچنین پخش زنده دروس ارائه شده در رواق‌ها و صحن‌های مسجدالحرام نیز از طریق اینترنت در دسترس است.

 تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی همچنین از ارائه خدمات هدایت مکانی و ترجمه به زائران بیت‌الله الحرام و همچنین پاسخگویی به پرسش‌های شرعی و دینی آنها به زبان‌های مختلف خبر داده است.

 علاوه بر این خدمات این تولیت برگزاری دوره‌های علمی و سخنرانی‌های متعددی برای رساندن پیام حج به زبان‌های بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است. سخنرانان و استادان این دوره‌ها از میان استادان مسلط به مباحث دینی و همچنین زبان موردنظر برگزیده می‌شوند، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرده است، دانشجویان، محققان علوم دینی و مسلمانان علاقه‌مند به این مباحث، جامعه هدف این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

ارائه اپلیکیشن‌های مختلف شامل آموزش مناسک حج، تلاوت صحیح قرآن کریم، آموزش مسائل دینی و پاسخ به پرسش‌های دینی نیز از جمله مهم‌ترین اقدامات تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در راستای استفاده از فناوری‌های نوین برای تبلیغ پیام حج بوده است.

انتهای پیام
captcha