افزایش چشمگیر گرویدن به اسلام در هلند
کد خبر: 4187248
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

افزایش چشمگیر گرویدن به اسلام در هلند

شرکت رادیو و تلویزیون هلند در گزارشی از افزایش چشمگیر تعداد جوانان هلندی خبر داده که در یک سال اخیر به اسلام گرویده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از اریفنو، رادیو و تلویزیون هلند با انتشار گزارشی از افزایش چشمگیر تعداد جوانانی خبر داد است که در سال‌های اخیر به اسلام گرویده‌اند.

در این گزارش آمده است که میانگین تعداد افرادی که در هر مسجد به اسلام گرویدند قبلاً بین یک تا دو نفر در ماه بود، اما اکنون این اتفاق به صورت هفتگی و بیشتر در شهرهای بزرگ رخ می‌دهد.

از سوی جمعیت‌های اسلامی نیز خبر داده‌اند که علاقه فزاینده‌ای به اسلام در هلند و میان جوانان وجود دارد، زیرا آنها دین اسلام را منبعی مطمئن برای پاسخ به پرسش‌های خود، یافته‌اند. انجمن اسلامی ملی گروش که بیشتر از چهل مسجد را مدیریت می‌کند، از افزایش مراجعه جوانان هلندی به مساجد این کشور برای یافتن پاسخ به پرسش‌های خود خبر داده است. مراجعین به دنبال متن‌هایی به زبان هلندی در معرفی اسلام و قرآن هستند.

گرویدن جوانان هلندی به اسلام غالباً نتیجه تعامل با دوستان یا همکارانی است که تجربیات خود را با نوکیشان به اشتراک می‌گذارند و تبادل‌ نظر می‌کنند. لارا (21 ساله)، یکی از این تازه‌مسلمانان می‌گوید: من از طریق دوستانم مسلمان شدم. ما درباره معنای زندگی و اهداف خود صحبت می‌کردیم و این تجربه‌ای است که پیش‌تر به آن فکر نکرده بودم.

با این‌حال، قرآن عامل اصلی بود که لارا را به پذیرش اسلام ترغیب کرد. لارا می‌گوید: مواجهه با معجزه قرآن برای او شگفت‌انگیز بوده است. وی همچنین تصریح می‌کند، هنگام دیدار از مسجدی در روتردام استقبال گرمی از او شده و این احساس خیلی خوبی به او داده است و هنوز هم به آن مسجد می‌رود.

افزایش تعداد مسلمانان در هلند عاملی برای آشنایی با اسلام

به گفته ونیسا فرون نیم، انسان‌شناس هلندی، افزایش تعداد مسلمانان در هلند فرصت‌های بیشتری را برای جوانان فراهم کرده است تا دانش بهتری در مورد اسلام به دست آورند. وی افزود: داشتن دوستان یا همکلاسی‌های مسلمان می‌تواند با پرسیدن سؤال و جست‌وجوی جزئیات، به افزایش درک این دین کمک کند.

او خاطرنشان می‌کند که بحث‌های منفی درباره اسلام در سیاست و جامعه مانعی برای افزایش علاقه به دین نیست، بلکه می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش جست‌وجو و بحث درباره اسلام شود. این امر کنجکاوی افرادی را که به دنبال درک عمیق‌تر از این دین هستند، افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد مساجد در هلند نقش مثبتی در استقبال از جوانان علاقه‌مند به اسلام دارند.

ایوان مونن، اسلام‌پژوه می‌گوید: مراکز اسلامی معمولاً از افرادی که به اسلام علاقه نشان می‌دهند، استقبال می‌کنند و این امر گام برداشتن به سوی دین را برای غیرمسلمانان بسیار آسان‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش آژانس آمار رسمی هلند، 5.6 درصد از جمعیت این کشور خود را مسلمان توصیف می‌کنند. اگرچه آمار رسمی در مورد تعداد تازه‌مسلمانان وجود ندارد، اما تلاش‌هایی برای تهیه آمار در این زمینه نیز وجود دارد.

احزاب راست افراطی که اخیراً در هلند قدرت گرفته‌اند، به شدت از افزایش تعداد مسلمانان در این کشور انتقاد می‌کنند. این احزاب مدعی هستند، برنامه‌ای پنهان برای تغییر هویت جامعه هلند به هویت اسلامی در جریان است. نهادهای اسلامی هلند همواره این اتهام‌ها را رد کرده و آن را دارای محتوای نژادپرستی و اسلام‌هراسی توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha