افزایش تدابیر امنیتی در مساجد هلند پس از پیروزی راست افراطی
کد خبر: 4185349
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

افزایش تدابیر امنیتی در مساجد هلند پس از پیروزی راست افراطی

چهار مسجد آمستردام از تصمیم خود برای افزایش تدابیر امنیتی در این مراکز دینی، پس از پیروزی جریان راست افراطی در انتخابات مجلس این کشور خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از صحیفة العرب، سازمان اسلامی «ملی گوروش» مسئول اداره چهار مسجد در آمستردام از تصمیم خود برای تقویت امنیت این مکان‌های عبادی، پس از پیروزی حزب برای آزادی هلند به ریاست خیرت ویلدرس در انتخابات پارلمان این کشور خبر داد.

در انتخابات اخیر پارلمان هلند، حزب برای آزادی با کسب 37 کرسی به پیروزی بزرگی دست یافت. در برنامه این حزب آمده است که حزب مذکور می‌خواهد تمام نهادهای اسلامی مانند مدارس و مساجد را ببندد. ویلدرس رئیس این حزب به صراحت از ممنوعیت قرآن در هلند نیز سخن گفته بود.

این سازمان که شامل بیش از 40 مسجد در سراسر هلند می‌شود، در پیامی رسانه‌ای گفت: «نگران است که یک گروه راست افراطی از این پیروزی تشویق شده یا احساس کرده که ایده‌های نژادپرستانه افراطی آن به رسمیت شناخته شود». به همین دلیل، سازمان تصمیم گرفت امنیت اماکن عبادی خود را افزایش دهد.

به نظر می‌رسد با پیروزی حزب راست‌گرا و افراطی برای آزادی، مسلمانان هلند شاهد اوج گرفتن خشونت‌ها و حملات اسلام‌ستیزانه باشند. رهبر این حزب بارها به صراحت نفرت خود را از اسلام اعلام کرده و از مسلمانان خواسته است که اگر می‌خواهند همچنان به اسلام پایبند باشند، این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام
captcha