فصل جدیدی در زندگی قرآنی‌ام آغاز شد + صوت
کد خبر: 4186813
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
حسینی‌پور:

فصل جدیدی در زندگی قرآنی‌ام آغاز شد + صوت

حائز رتبه نخست رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: با کسب این رتبه فصل جدیدی در زندگی قرآنی من ایجاد شد تا برای فراگیری تجربیات و اجراهای بهتر و موفقیت آمیز، دست یاری مقابل اساتید دراز کنم و بتوانم در سایر مراحل بدرخشم.

سیدمحمد حسینی‌پور

سیدمحمد حسینی‌پور، حائز رتبه نخست رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: به لطف خدا و عنایت معصومین(ع) به این برتری دست پیدا کردم. این رتبه را به مرحوم پدرم (که استادم نیز بودند) سیدمحمود حسینی‌پور اهدا می‌کنم. ایشان سالیان سال برای من تلاش کردند و قرآن را از دوران خردسالی به من آموزش دادند و در این مسیر مدیون ایشان هستم. مرحوم پدرم از اساتید برجسته سمنان و شهر دامغان بودند.   

نفر اول پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در سال 1396 با اشاره به حمایت‌های مادرشان برای رسیدن به این نقطه، بیان کرد: ایشان  پیش از تولد من و در دوران بارداری، 10 مرتبه قرآن را ختم کردند و طی این سال‌ها کمک ‌کردند تا همواره در این مسیر باشم. از سوی دیگر پدر بزرگم(پدر مادرم) و دایی‌هایم از قاریان برجسته و خوش‌خوان سمنان هستند که در محضر آنها نیز تلمذ کردم. هرچند بخش بیشتری را در جلسات قرآن کانون میثاق‌القرآن دامغان سپری می‌کردم.


بیشتر بخوانید: 


حسینی‌پور در پاسخ به این سؤال که طی ایام مسابقات و هنگام تلاوت‌هایشان به کدام یک از ائمه(ع) توسل و تمسک جستند، افزود: بنده ارادت قلبی به امیرالمؤمنین(ع) دارم. پیش از مسابقات و هنگام اجرا در مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی به ایشان و حضرت زهرا(س) توسل کردم. این تمسک به من آرامش داد و موجب شد تا اضطراب و استرس مسابقات را نداشته باشم.

این شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق از استان تهران درباره حال و هوای برگزار مسابقات در شهر بجنورد، اظهار کرد: در ابتدا به دلیل برودت هوا و سایر موارد به نظرمان برگزاری مسابقات در خراسان شمالی سخت بود اما با حضور در مسابقات هنگامی که شکوه، شور، عظمت و خون‌گرم بودن مردم را برای شرکت در سالن مسابقات دیدیم، خدا را شکر کردم و فارغ از نتیجه‌ای که برایم رقم خورد، خاطرات شیرینی از این سفر و رقابت‌ها برایم ایجاد شد.

دارنده رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن با تأکید بر اینکه پس از کسب این رتبه، مسئولیت سختی بر روی دوشم قرار گرفته است، اضافه کرد: از اینکه رتبه اول را کسب کردم، خوشحالم، هرچند به این برتری فکر می‌کردم اما در مرحله بعد که به عنوان نماینده بیش از 85 میلیون ایرانی در مسابقات بین‌المللی کشورم راه پیدا می‌کنم، بار سنگینی روی دوشم احساس می‌کنم. از سوی دیگر فصل جدیدی در زندگی قرآنی من ایجاد شد که برای فراگیری تجربیات و اجراهای بهتر و موفقیت آمیز، دست یاری مقابل اساتید دراز می‌کنم.

سیدمحمد حسینی‌پور، حائز رتبه نخست رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

این دانشجوی مقطع ارشد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مسابقات قرآن در عین مزیت‌هایی که دارد، تجربیاتی را برای متسابقان به همراه خواهد داشت، افزود: پس از مسابقات، فرد فارغ از آن دغدغه و استرس، قرآن می‌خواند و تلاش می‌کند اتفاقات جدیدی را در تلاوت خود رقم بزند.

این قاری ملی با توجه به تأکیدات و بیانات مقام معظم رهبری درباره اهتمام به تلاوت قرآن، افزود: اگر تلاوت‌ها اصولی، زیبا و جذاب ارائه شود، مردم به تلاوت قرآن رغبت می‌کنند. به هم سن و سالان خودم می‌گویم با قرآن انس داشته باشند. آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن و شنیدن آیات برکاتی را در زندگی فردی و اجتماعی دارد که هیچ جایگزینی ندارد و قرآن در تمامی مسیرها کمک کننده است.

دارنده رتبه بین‌المللی در مسابقات بین‌‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام در سال 96، با اشاره به موفقیت‌هایی که با حضور در طرح ملی اسوه بدست آورده است، افزود: اجرای این طرح در میان شناسایی قاریان و حافظان جوان اثرگذار بوده است. این طرحی هشت ساله و دیربازده بود اما ثمرات و برکات زیادی چون امیرحسین رحمتی، آقای زاهدی حافظ کل ممتاز کشورمان و ... داشت که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

وی در پایان از زحمات اساتید و دست‌اندرکاران اجرای این طرح چون محمدتقی میرزاجانی و آقای سجادی، تشکر و قدردانی کرد.

کد

یادآور می‌شود، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر بجنورد استان خراسان شمالی به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

رقابت‌های آقایان و رقابت‌های بانوان در دو بخش نغماتی(دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌‎‌سرایی و اذان ویژه آقایان) و آوایی(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) برگزار شد. در این دوره ۳۵۶ شرکت کننده شامل ۲۰۹ آقا و ۱۴۷ بانو در بخش‌های مختلف با یکدیگر رقابت کردند که ۲۷ داور آقا و ۲۳ داور بانو آن را ارزیابی کردند. 

مصاحبه از رضا عبدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha