برکات برگزاری مسابقات قرآن برای مردم خراسان شمالی
کد خبر: 4185553
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
حجت‌الاسلام آسوده تبیین کرد؛

برکات برگزاری مسابقات قرآن برای مردم خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی به برکات و اثرات برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: یکی از برکات این میزبانی گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح استان و دیگری مشکلات برخی روستا‌ها بود که به احترام برگزاری مسابقات قرآن حل و مرتفع شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن قدردانی از خبرگزاری قرآن به خاطر پوشش شایسته مسابقات، به چگونگی پذیرش میزبانی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: سال گذشته جلسه ویژه‌ای را با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان شمالی و سایر مسئولین اجرایی استان پیرو پذیرفتن میزبانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف برگزار کردیم. در آن جلسه مقرر شد که ما میزبانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه را عهده‌دار شویم.

وی ادامه داد: بعد از این جلسه استاندار خراسان شمالی از طریق شبکه خبر استانی به مردم این وعده را داد که تلاش می‌کنیم این مسابقات را به استان بیاوریم. بعداز این اعلام عمومی نامه درخواست قبولی میزبانی مسابقات قرآن را به حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه دادند و ایشان هم با پذیرش آن میزبانی موافقت و این مجوز را به استان خراسان شمالی دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی افزود: بعد از اینکه افتخار میزبانی به استان ما واگذار شد، جلسات متعددی را با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار کردیم که جا دارد از ایشان به عنوان یک انسان تلاشگر و دغدغه‌مند قرآنی تشکر کنم که در کنار ما همچون یک فرمانده مشغول برنامه‌ریزی و تأمین اقدامات لازم و مباحث دیگر بودند.

آسوده تصریح کرد: این مسابقات افت و خیز‌هایی بسیاری دارد؛ البته کار بزرگ، دشواری بزرگ هم دارد و خوشا به سعادت کسی که این کار بزرگ را برای قرآن انجام دهد. حقیقتا در اجرای این کار هیچگونه استرسی در ما پدیدار نمی‌شد، هرچند فشردگی کار بسیار بالا بود و تلاش می‌کنیم به بهترین وجه پذیرای میهمانان باشیم و مشکلی در ارائه خدمات به میهمانان پیش نیاید، اما همه این‌ها به برکت قرآن موجب آرامش ما شد؛ در حالی که از لحاظ حجم کار همگی شبانه‌روزی تلاش کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی ضمن قدردانی از زحمات مسئولین دستگا‌ه‌های اجرایی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای استان و دانشکده علوم قرآنی گفت: انصافاً همه در ید واحد زیر یک پرچم ایستادند و باتوجه به کمبود زیرساخت‌ها در استان این مراسم و مسابقات را باشکوه برگزار کردند. در مراسم افتتاحیه، بیش از ۳ هزار نفر حضور پیدا کردند که این جمعیت نشان از عشق مردم به قرآن و علاقه‌مند بودن آن‌ها به فعالیت قرآنی دارد؛ از طرفی تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها به نحو احسن انجام شده بود.

وی با اشاره به برکات و اثرات برگزاری این مسابقات در استان خراسان شمالی گفت: یکی از موضوعات جدی که در این مسابقات وجود دارد، اثر و برکت این موضوع در استان بود. بعد از پذیرش میزبانی در ابتدا قرار بود ۴۶ محفل انس با قرآن همزمان با این مسابقات برگزار شود که طبق آخرین اطلاعات، تاکنون بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن در استان برگزار شده است. این یعنی در سراسر استان عطر قرآن پخش شده است و مردم بهره و حض کافی را برده‌اند. این محافل هم تا ۱۷ آذرماه ادامه دارد و شاهد هستیم که هر روز باشکوه‌تر در این محافل و سالن مسابقات شرکت می‌کنند.

آسوده با اشاره به اینکه پیش از میزبانی در سال گذشته از اساتید برجسته قرآنی کشوری دعوت کردیم که کلاس‌های تخصصی قرآنی را برگزار کنند، گفت: با توجه به پذیرش میزبانی و برگزاری محافل مقرر شد تا محافل قرآنی بزرگی را در سطح استان داشته باشیم و آمادگی خود را برای پذیرش میزبانی بالا بردیم. قطعاً انتظارات مردم از این به بعد از ما بیشتر خواهد شد که به محافل، کرسی‌ها و فعالیت‌های قرآنی در سطح استان توجه بیشتری داشته باشیم و این قطعاً مسئولیت ما را دشوارتر خواهد کرد و مطمئن باشید که این موضوع با همراهی همه دستگا‌ه‌های اجرایی حاصل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اظهار کرد: برکات دیگر این مسابقات علاوه بر افزایش محافل، بحث ارتقای سطح قاریان و اصحاب قرآنی استان بود و قطعاً اثرات زیادی در فعالیت مؤسسات قرآنی ما هم خواهد داشت و به دلیل برگزاری همین مسابقات قطعاً خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری جذب فعالیت‌های قرآنی خواهند شد و این عطر قرآن در منازل، مدارس و آموزشگا‌ه‌ها پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات برکات و مباحث پنهانی هم دارد که به برکت قرآن رخ می‌دهد، گفت: برای مثال مشکلات چندین ساله منطقه‌ای و حتی مشکلات دو روستا که گرفتار اختلافاتی شده بودند به برکت قرآن و برگزاری مسابقات حل شد. امروز در سطح شهر شور و هیجان خاصی اتفاق افتاده است. اثر دیگر این مسابقات معرفی خود استان و همچنین آشنایی میهمانان با استان ماست. همچنین بحث رونق سوغات و صنایع دستی و فرهنگی را داریم و امیدواریم که همه این اقدامات و اثرات شیوه سبک زندگی ما را به سمت قرآن و قرآنی شدن سوق دهد.

انتهای پیام
captcha