شهادت رئیس دانشگاه اسلامی غزه در بمباران اسرائیل
کد خبر: 4185480
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

شهادت رئیس دانشگاه اسلامی غزه در بمباران اسرائیل

رئیس دانشگاه اسلام غزه و خانواده‌اش در حمله دیشب رژیم صهیونیستی به شمال غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت آموزش عالی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، سفیان تایه، رئیس دانشگاه اسلامی غزه و خانواده‌اش در بمباران رژیم صهیونیستی به محله الفالوجا در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

شهید تایه، این چهره فرهیخته فلسطینی علاوه بر کار خود به عنوان رئیس دانشگاه اسلامی غزه، محقق برجسته فیزیک و ریاضیات کاربردی بود.

فعالان در شبکه‌های مجازی تصاویر و صحنه‌هایی را از فعالیت‌های پژوهشی شهید، دستاوردها و جوایز وی در طول دوران تحصیلی‌ و آکادمیک وی منتشر و شهادت وی را در نتیجه بمباران رژیم اشغالگر محکوم کردند.

دانشگاه اسلامی غزه تدریس در دانشکده‌های خود را از ابتدای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآورده و گزارش داده بود که چندین ساختمان آن در نتیجه بمباران شهر غزه در اکتبر گذشته آسیب و خسارات مادی زیادی دیده است.

این دانشگاه سپس از همه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های بین‌المللی درخواست کرد که به سرعت مداخله کنند و از مؤسساتی که به مردم فلسطین خدمت می‌کنند در برابر این حملات محافظت کنند و حق دانشجویان را برای تحصیل امن تضمین کنند.

رژیم صهیونیستی با پایان آتش‌بس هفت روزه در نوار غزه که به تبادل جمعی از اسرای فلسطینی و اسرائیلی منجر شد، ضمن رد تمدید آن، نوار غزه را آماج حملات بی‌امان خود قرار داده که طی دو روز گذشته بیش از 200 کشته برجای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha