نخستین دوره تربیت مربی خلاق قرآنی در اسلام‌آباد غرب برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4185384
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

نخستین دوره تربیت مربی خلاق قرآنی در اسلام‌آباد غرب برگزار شد+ عکس

نخستین دوره تربیت مربی خلاق قرآنی کودک امروز، 11 آذر در اسلام‌آباد غرب به کار خود پایان داد.

نخستین دوره تربيت مربی خلاق قرآنی كودک

به گزارش ایکنا، نخستین دوره تربيت مربی خلاق قرآنی كودک با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌آباد غرب کرمانشاه با تدریس مهدی فاضلی، مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) شهرری و کارشناس تکنولوژی آموزشی امروز، 11 آذرماه به کار خود پایان داد.

این دوره در سطح مقدماتی با آموزش نحوه حفظ قرآن با بازی، الفبای يک دقيقه‌ای، شهر نماز و شيوه انتقال مفاهيم دينی به كودکان و تربيت بدون تنبيه برگزار شد.

مهدی بساطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آباد غرب در باره این دوره گفت: مهم‌ترين نقطه قوت در فعاليت‌های دينی ارائه خلاق يک آموزه دينی و به روز با به کارگیری ابزار نوین است.

وی ادامه داد: هنگامی که یک مربی با کودک كارمی‌كند حتماً بايد بتواند با روش‌های نو، بانشاط و علمی و با بازی و شعر بتواند کودکان را جذب کند تا بتواند آموزش‌های لازم را به وی منتقل کند.

بساطی با اشاره به استقبال مربيان قرآن اسلام‌آباد از این دوره تربیت مربی چند بُعدی، بیان کرد: تسلط به روانشناسی كودک، آموزش علمی و آسان، آموزش با شعر و بازی مهمترين دليل استقبال مربيان اين شهرستان از دوره‌ فوق بود.

بنابر گفته مهدی فاضلی، مدرس این دوره «كرمانشاه، يكی از قطب‌های موفق قرآنی كودک در كشور است. چنانکه در گذشته تجربه موفق شهرنماز، شهرقرآن و شهر مادران را در کرمانشاه و شهرهای سربل ذهاب، هرسين، قصرشيرين داشتیم و بيش از يک هزار مربی قرآن دوره‌های كودکان در اين استان با حمايت معاونت قرآنی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مديران شهرستانی آموزش دیده‌اند».

وی با اشاره به اینکه پيش‌بينی می‌شود تا پایان سال بيش از ٥٠٠ مربی در كرمانشاه به سطح مربی قرآنی خلاق برسند، تأکید کرد: استان كرمانشاه تنها استانی است كه طرح شهر نماز را در بيش از چهار شهرستان برگزار کرده و سه كتاب «شهر نماز» را به صورت مجزا و مزين به تصاویر شهدای شهر نماز استان خود را به چاپ رسانده و جزو پنج استان برتر شهر نماز كشور است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha