ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای مسجدی در ولانس فرانسه
کد خبر: 4184238
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای مسجدی در ولانس فرانسه

مسجدی در شهر ولانس در جنوب فرانسه، از دریافت پیامی با محتوای نفرت‌انگیز و ضد اسلامی خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العربیه 24، مسجدی در شهر ولانس واقع در جنوب شرقی فرانسه، اعلام کرده است، روز گذشته، شنبه پیامی با محتوای توهین‌آمیز و ضد اسلامی دریافت کرده است.

به گفته مسئولان مسجد در این پیام آمده است: «مسلمان خوب، مسلمان مرده است... عدالت برای توماس».

به نظر می‌رسد این پیام با قتل یک جوان فرانسوی به نام توماس در جریان نزاعی در حاشیه یک جشنواره روستایی در «دروم» مرتبط است.

مصطفی العقلی، سخنگوی انجمن الفرقان که بر مدیریت مسجد نظارت می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت که این پیام مکتوب با کاریکاتور توهین‌آمیز مجله شارلی ابدو درباره پیامبر(ص) و موج اسلام‌هراسی همراه بوده است.

وی افزود: ما به دستگاه قضایی شکایت کرده‌ایم، این تهدیدهای غیر قابل‌قبول به مرگ را محکوم می‌کنیم، همان‌طور که قتل توماس جوان را محکوم می‌کنیم.

شایان ذکر است که مردان جوان مظنون به مشارکت در خشونت منجر به مرگ توماس، دانش‌آموز 16 ساله دبیرستانی که در حاشیه یک جشنواره روستایی در دروم با ضربات چاقو کشته شده بود، به دفتر دادستانی ولانس منتقل شده‌اند.

بر اساس بیانیه دادستانی عمومی ولانس، هشت مظنون نیز در هفته گذشته دستگیر شده‌اند، از جمله یک جوان 20 ساله که گمان می‌رود ضربات مهلکی را به مقتول وارد کرده است.

العقلی افزود: دین اسلام از این نوع اقدامات حمایت نمی‌کند، آن را محکوم می‌کند و ما از مغالطه‌ای که مسلمانان فرانسه را با این جنایتکاران یکسان می‌دانند، ابراز تعجب می‌کنیم. این افراد اگرچه ممکن است خود را مسلمان بدانند اما به‌هیچ‌وجه نماینده ارزش‌های اسلامی نیستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha