توجه به ظرفیت‌های داخلی از ویژگی‌های دولت مردمی است
کد خبر: 4182506
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
استاندار قم:

توجه به ظرفیت‌های داخلی از ویژگی‌های دولت مردمی است

سیدمحمد آقامیری گفت: درون‌گرایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دولت سیزدهم نسبت به سایر دولت‌ها دارد، همه شما مستحضر هستید در دولت‌های قبلی طوری القا کرده بودند که توسعه کشور بدون حضور غربی‌ها امکان‌پذیر نیست.

استاندار قم در نمایشگاه روایت پیشرفتبه گزارش ایکنا از قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در بازدید از نمایشگاه «روایت پیشرفت» که شامگاه، 26 آبان‌ماه انجام شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف تبیین دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف با حضور ۱۰ وزارتخانه به همت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به میزبانی قم در حال برگزاری است.

وی افزود: مسئله‌ای که برای تحقق امر جهاد تبیین باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کلیه اقدامات دولت باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد؛ این پیوست رسانه‌ای همان جهاد تبیینی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

استاندار قم تصریح کرد: در دولت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اقدامات و دستاورد‌های بزرگی رقم خورده است که باید برای مردم تبیین شود. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه همین بحث مقایسه عملکرد این دولت با دولت‌های قبلی است، از ابتدای انقلاب تا به امروز دولت‌ها در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اقداماتی انجام داده‌اند، اما عملکرد دولت مردمی به‌دلیل شتاب و دستاورد‌هایی که داشته بیشتر قابل توجه است.

آقامیری با بیان اینکه دولت سیزدهم نسبت به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: درون‌گرایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دولت سیزدهم نسبت به سایر دولت‌ها دارد، همه شما مستحضر هستید در دولت‌های قبلی طوری القا کرده بودند که توسعه کشور بدون حضور غربی‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: به نظر بنده «خودباوری» کلیدواژه مهمی است که شخص رئیس‌جمهور روی آن تأکید بسیار دارد و توجه به این کلیدواژه باعث شده دولت در عرصه‌های مختلف شگفتی‌آفرینی کند. رفع کسری بودجه، ریشه‌کن کردن کرونا، افزایش تولیدات و صادرات نفت، افزایش تعاملات تجاری با کشور‌های مختلف جهان بخشی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم ظرف مدت زمان دو ساله است.

استاندار قم با بیان اینکه دولت اقدامات مثبتی در حوزه تأمین امنیت غذایی در کشور انجام داده است، اضافه کرد: دستاورد‌های دولت تنها به یک بخش محدود نمی‌شود، لازم است بدانید در دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی برای امسال بیش از ۱۴ میلیون تن گندم تولید شده است.

آقامیری درخصوص اینکه دولت سیزدهم با تلاش شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف است، بیان کرد: واقعیت این است که مشکلاتی در کشور وجود دارد که نتیجه فعل و ترک فعل‌ها در دولت‌های قبلی است که سابقه برخی از آن‌ها به بیش از دو دهه قبل بر می‌گردد.

وی افزود: دولت سیزدهم در سطوح مختلف با تلاش شبانه‌روزی و روحیه جهادی به دنبال این است همه مشکلات کشور را با رویکرد آینده‌نگری حل کند، مردم ما به‌خوبی می‌دانند رفع برخی معضلات نیازمند زمان است و نمی‌توان آن را در دو سال به‌طور کامل رفع کرد.

استاندار قم در ادامه درخصوص لازمه برگزاری نمایشگاه «روایت پیشرفت» در سایر استان‌ها تأکید کرد: اگر به‌دنبال تحقق فریضه جهاد تبیین هستیم برگزاری این نمایشگاه را صرفاً نباید به این دوره محدود کنیم، «روایت پیشرفت» باید در همه استان‌ها برپا شده و مردم، حوزویان و نخبگان از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: به نظر بنده استان‌ها می‌توانند از این نمایشگاه الگوبرداری کرده و آن را بومی‌سازی کنند. در استان قم هم می‌توانیم شاهد برگزاری نمایشگاه «روایت پیشرفت» با موضوع تبیین دستاورد‌های دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان باشیم ما نیز به‌عنوان مدیریت استان می‌توانیم از برگزاری این مدل نمایشگاه حمایت کنیم. 

آقامیری یادآور شد: از ابتدای استقرار دولت در کشور، استاندار سابق قم جناب آقای شاهچراغی زحمات بسیاری را در حوزه‌های مختلف کشیدند که می‌توان آن‌ها را در این نمایشگاه برای مردم تبیین کرد، ما نیز در مدیریت جدید استان تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا رضایت مردم را بیش از گذشته جلب کنیم.

انتهای پیام
captcha