مهارت‌آموزی در کانون‌های مساجد مورد توجه باشد
کد خبر: 4179947
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
مدیرکل ارشاد مازندران:

مهارت‌آموزی در کانون‌های مساجد مورد توجه باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه تحول و نوآوری در بحث مساجد، گفت: کادرسازی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی باید در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه باشد.

احسان اهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، 13 آبان در نشست هم‌اندیشی با سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای غزه و اعلام انزجار از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: کانون‌های مساجد یک طرفیت مهم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای این کانون‌ها به جامعه و مدیران استانی افزود: خدمت به کانون‌های مساجد توفیق است معتقدم اگر بخش حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کنار کانون‌ها قرار گیرد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر شاهد خواهیم بود.

آهنگر تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران با معاونت‌های دستگاه فرهنگ و هنر باید قوی باشد و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مسجدی باید به یک فهم مشترک برسیم.

مدیرکل ارشاد مازندران با بیان اینکه انجام کارگروهی پیش‌نیاز کسب توفیق در سنگر مسجد است، خاطرنشان کرد: مشکلات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان باید به صورت تخصصی و گام به گام مرتفع شود.

وی اظهار کرد: شناسایی و شناخت مشکلات حوزه کانون‌های مساجد با هدف رفع موانع برای فعالیت در جبهه فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

آهنگر بیان کرد: اگر در این سال‌ها کمتر شاهد حمایت مسئولان از فعالیت‌های کانون‌های مساجد بوده‌ایم از این باب است که فعالیت‌ها به سمع مردم و دستگاه‌های اجرایی نرسیده است، تبیین دستاوردهای کانون‌های مساجد، جریان‌سازی رسانه‌ای می‌خواهد.

مدیرکل ارشاد مازندران با اشاره به جایگاه تحول و نوآوری در بحث مساجد، ادامه داد: کادرسازی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی باید در کانون‌های مساجد مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: بانک اطلاعاتی کانون‌ها باید بروز باشد و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی هنری دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های همسو برای پویایی کانون‌های مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

آهنگر با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون‌ها باید هدف‌محور باشد، ادامه داد: فعالیت‌ کانون‌های مساجد باید در راستای نظام مسائل محلات باشد.

انتهای پیام
captcha