«طوفان الاقصی» یک مقاومت تمدنی است
کد خبر: 4179214
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
آیت‌الله کعبی:

«طوفان الاقصی» یک مقاومت تمدنی است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تقسیم جهان امروز به دو بلوک قدرت جبهه مقاومت و جبهه استکبار گفت: خط اول مصاف این دو جبهه در طوفان الاقصی شکل گرفت، لذا این عملیات از یک منظر مقاومت تمدنی است و عقبه 45 سال مقاومت، جهاد و ایثار پشتوانه این عملیات است و یک دولت مقتدر، یک ولی فقیه مقتدر با منطق عاشورایی و کربلایی این عملیات را به پیش برده است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا، آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته، 9 آبان، پیرامون عملیات «طوفان الاقصی» و تحولات اخیر غزه در جمع اساتید و فضلای مجتمع امین جامعة المصطفی العالمية به ایراد سخنرانی پرداختند که متن سخنان ایشان به شرح ذیل است:
 
جبهه مقاومت فلسطین و میدان غزه خط اول جبهه اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) در حال حاضر به شمار می‌رود، به گونه‌ای که خط اول مقاومت تمدنی در مقابل جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی الان آنجاست. در واقع مصداق بارز جهاد فی ‌سبیل‌الله آنجاست. جهاد اینگونه نیست که یک‌شبه شکل بگیرد؛ جهاد در جهان معاصر فرآیندی است و پروژه‌ای نیست. به قول معروف توسعه است و در یک بازه زمانی طولانی اتفاق می‌افتد. امت اسلامی دورانی را پیرامون مسئله جهاد گذرانده است؛ دوران حکومت‌های طاغوتی و استبدادی، دوران حضور استعمار قدیم، نو و فرانو و دوران وابستگی. به گونه‌ای که جهادهایی هم مانند انقلاب 1920 عراق که با صدور فتوای آیت‌الله العظمی سید محمدکاظم یزدی طباطبایی، صاحب عروه، در مقابل اشغالگری انگلیس خبیث یا رساله‌های جهادیه‌ علمای ایران در دوران قاجاریه و حکومت فتحعلی‌شاه در مقابل اشغال ایران اسلامی و جداسازی قفقاز شکل گرفت. اگر به مسئله فلسطین نیز نگاه کنیم‌، می‌بینیم که از سال 1931 و قبل از اشغال فلسطین، آیت‌الله العظمی شیخ محمدحسین کاشف الغطاء فتوای جهاد داد. بعد از آن در سال 1936 نیز آیت‌الله العظمی سید محسن امین فتوا دادند. سپس آیت‌الله العظمی سیدمحسن حکیم و همین طور بعد از آن آیت‌الله العظمی خویی و بعد از آن حتی مراجع قم؛ آیت‌الله العظمی گلپایگانی، آیت‌الله العظمی شهاب‌الدین مرعشی نجفی و دیگران فتوای جهاد، فتوای اقدام دادند اما تأثیرگذاری این فتواها محدود بود و نمی‌توانست کل امت را بسیج کند.
 

الزامات جهاد در اسلام

 
دلیل این مسئله چه بود؟ فتوای جهاد و عملیاتی کردن آن به یک نظام سیاسی و اجتماعی منبعث از اسلام و دارای اقتدار نیاز داشت که این وجود نداشت. با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، مفهوم جهاد، ایثار، شهادت‌طلبی و ایستادگی امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام براساس آموزه‌های اسلام بازتولید شد. میدان واقعی جهاد در هشت سال دفاع مقدس در مقابل جبهه استکبار جهانی شرق و غرب با نمایندگی صدام بود. در دفاع مقدس، 44 کشور علیه ایران اسلامی متحد شدند برای اینکه انقلاب و نظام را از بین ببرند و جهاد اینجا تبلور پیدا کرد و حماسه هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت. این هشت سال دفاع مقدس متعلق به ملت ایران نبود بلکه متعلق به امت اسلامی بود.
 
اگر به جهادهای نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) نگاه کنید، می‌بینید این جهادها در پرتو وجود دولت اسلامی شکل گرفت. دوران اسلام به دو بخش مکه و مدینه تقسیم می‌شود؛ مکه و مدینه. در 13 سال دوران مکی جهاد نظامی وجود نداشت بلکه جهاد دعوت، جهاد مقاومت، جهاد بسیج ظرفیت‌های مردم برای تشکل دولت اسلامی وجود داشت اما جهاد نظامی وجود نداشت. جهاد نظامی بعد از هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، تشکیل دولت و برای دفاع از دولت پیامبر(ص)؛ دولت مدینه، شروع شد. اولین غزوه‌ای که شکل گرفت غزوه بدر بود که آیه شریفه نازل شد: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ، الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ» و این برای دفاع از دولت مدینه و پیشبرد اسلام در سایه قدرت شکل گرفت. 

 

تشکیل جمهوری اسلامی و تغییر جایگاه مسئله فلسطین

 
با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی و شعار «امروز ایران، فردا فلسطین» مرز جدیدی برای دارالاسلام و برای امت اسلامی تولید شد؛ مرز مقاومت، مرز مقاومت اسلامی، مرز مقاومت تمدنی، مرز بازسازی امت اسلامی برای ظهور و بروز تمدن نوین اسلامی. این مرز مقاومت همزاد انقلاب اسلامی است چون انقلاب اسلامی ابتدا انسان‌ها، دوم دین‌مداران جهان، سوم امت اسلامی و در نهایت عاشقان اهل بیت(ع) در سطح جهان را مخاطب قرار داده و می‌دهد. نزدیک به 45 سال است که ملت ایران و امت اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی و با هدایت‌ها و پرچمداری امام راحل و بعد از امام، رهبر فرزانه انقلاب؛ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در حال جهاد فی‌سبیل الله است.
 
جهاد 4 عنصر دارد؛ عنصر اول تولید قدرت، تبدیل ضعف به قدرت، تبدیل تهدید به فرصت. مخاطب جهاد هم اسلام، امت اسلامی و مسائل امت است. عنصر دوم سبیل‌الله است. سبیل‌الله در جهاد به معنای اسلام، امت اسلامی، امنیت، اقتدار، عزت، کرامت، حفظ جغرافیایی سرزمینی، مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام و امت است. در یک تعبیر دیگر سبیل‌الله به معنی تحقق مصالح عمومی و دفع مفاسد عمومی است. عنصر سوم، ضربه قاطع به دشمن زدن، تضعیف دشمن، مقابله با دشمن، محدود کردن دشمن علیه اسلام و امت اسلامی است. عنصر چهارم، تحت فرمان بودن برای اجرای خط فرمان و هدایت‌های ولی فقیه و حاکم شرع و رهبر واجد شرایطی است که بتواند ولی جهاد باشد و فرمان جهاد بدهد. لذا این 4 عنصر محقق‌کننده جهاد فی سبیل‌الله است.
 
اگر در عراق معاصر آیت‌الله العظمی سیستانی (حفظه الله) فتوای جهاد کفایی برای مقابله با داعش می‌دهد، این به پشتوانه وجود دولت مقتدر و نظام مقدس جمهوری اسلامی، رزمندگان بدون مرز است که می‌توانند این فتوا را عملیاتی و اجرایی کرده و نیروهای مجاهد عراق را سازماندهی کنند. نیروهای مقاومت در عراق و قبل از حشد‌الشعبی شکل گرفته بودند و در مقابل آمریکا ایستاده بودند و ضربه‌های قاطعی به آمریکا زدند و بعد از فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی در قالب حشد‌الشعبی سازماندهی شدند و آموزش نظامی آموزش‌ها و پشتیبانی‌های مختلف دیدند تا توانستند در مقابل داعشی‌ها بایستند. براین اساس فتوا بدون پشتوانه اقتدار میدانی و وجود دولت مقتدر اجرایی نمی‌شود. البته بار وجود دولت جائر هم می‌شود جهاد کرد اما دولت جاهل دولت باطلی است که در خدمت دولت باطل دیگر خواهد افتاد. 
 

مقاومت و استکبار؛ دو بلوک قدرت جهان امروز 

 
با این مقدمه، فرایند جهاد و تولید قدرت بعد از شکل‌گیری جمهوری اسلامی در این 44 سال به کجا رسیده است؟ موقعی که انقلاب پیروز شد جهان شامل دو بلوک شرق و غرب بود و وضعیت جنگ سرد در جهان برقرار بود. در آن زمان امت اسلامی جایگاهی نداشت و یا وابسته به کمونیست‌ها بود یا به غربی‌ها. اکنون و در نیمه دوم دهه پنجم انقلاب اسلامی باز هم جهان شامل دو بلوک قدرت است؛ جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و جبهه دوم، جبهه اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) با محوریت مقاومت اسلامی و تولید مرز نوین اعتقادی و ایدئولوژیک برای اسلام ناب به نام مقاومت اسلامی که فرامرزی، فراملیتی و فراقومیتی است.
 
در وضعیت فعلی این دو جبهه در مصاف همدیگر هستند؛ خط اول مصاف این دو جبهه در طوفان الاقصی شکل گرفت و لذا طوفان الاقصی از یک منظر مقاومت تمدنی است و عقبه 45 سال مقاومت، جهاد و ایثار پشتوانه این عملیات است و یک دولت مقتدر، یک ولی فقیه مقتدر با منطق عاشورایی و کربلایی این عملیات را به پیش برده است.
 
آقای محمد ضیف، شاگرد عماد مغنیه، است. زمانی که آقای عماد مغنیه شهید شد، سیدحسن نصرالله، رهبر بزرگ حزب‌الله لبنان، خطاب به صهیونیست‌ها گفت که شما عماد مغنیه را شهید کردید اما ما ده‌ها هزار عماد مغنیه برای شما آماده کرده‌ایم که بنیاد رژیم صهیونیستی را از بین خواهد برد. در حقیقت محمد ضیف، نسل سوم شاگردان شهید عماد مغنیه است. کسانی که این عملیات را انجام دادند نسل سوم انتفاضه هستند؛ جوانان مؤمن، مجاهد، ایثارگر، شهادت‌طلب، ولایت‌مدار، انقلابی و عاشق آقای سیدحسن نصرالله، شهید عماد مغنیه و عاشق و دست پرورده سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی. لذا ما در قلب معرکه هستیم. کسانی که می‌گویند جمهوری اسلامی کجاست؟ حزب‌الله کجاست؟ ولایت فقیه کجاست؟ به آنها باید گفت ما وسط میدان و در میدان مقاومت اما در میدان رهبری مقاومت هستیم و تلاش‌های حساب شده‌ای در این میدان انجام می‌شود. از لحاظ نیروی انسانی ده‌ها هزار مجاهد فاضل در صحنه تربیت شده‌اند و امروز حزب‌الله لبنان بیش از صدها هزار نفر نیرو دارد و مقاومت در فلسطین هم نیروی انسانی فراوانی دارد. الان مقاومت فلسطین، در میدان غزه از لحاظ آموزش، آذوقه، تجهیزات، سلاح، نفر، میدان تا یک سال می‌توانند به لطف الهی جبهه را مدیریت کنند و اینها یک‌شبه ساخته نشده است. 
 
جهاد به تعبیر بحث طلاب در علم اصول، مقدمات مفوته زیادی دارد که اگر تضییع شد، ضایع می‌شود و باید به‌هنگام، به‌موقع و به‌اندازه در میدان جهاد حاضر شد. میدان جهاد، فقط خط اول نیست و تولید قدرت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، دیپلماتیک، بین‌الملل، حقوقی، قضایی، امنیتی، دفاعی و ایجاد انسجام و همبستگی و میدان‌داری در حمایت از خط اول جبهه مقاومت، همه اینها جبهه جهاد است. جهاد فقط این نیست که ثبت نام کنیم و در کنار نیروهای غزه اسلحه به دست بگیریم؛ این امکان ندارد. هر کدام از ما باید از خود سؤال کنیم که در این میدان چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم و وظیفه خود را خوب انجام بدهیم. 
 

اعتراف اندیشمندان غربی به افول آمریکا

 
الان در عصر جهاد و ایثارگری به سرمی‌بریم. جبهه اسلام قوی‌تر و جبهه استکبار و صهیونیست متزلزل شده است. این صحبت من نیست. جوزف نای، یکی از این نویسندگان صهیونیستی و مشاور کاخ سیاه آمریکا و نویسنده کتاب قدرت نرم و قدرت در قرن بیست و یکم، بیان می‌دارد که قدرت در آینده از غرب به شرق منتقل می‌شود و دیگر آمریکا تمام شد. علاوه بر نای، فرانسیس فوکویاما، نویسنده کتاب معروف پایان تاریخ، هم این گزاره را مطرح می‌کند. او بعد از اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان گفت آمریکا تمام شد و قدرت جدید نوظهوری در آسیای غربی در حال ظهور است و محور این قدرت چین، روسیه، برزیل و هند است و ایران را هم ذکر می‌کند. البته نگاه جوزف نای اقتصادی است، منتهی مؤلفه‌های قدرت سیاست، اقتصاد، ارتباطات، فرهنگ و ایدئولوژی است. امروز جبهه مقاومت قدرت برتر ایدئولوژیک در منطقه است که می‌تواند نظام روابط بین‌الملل جدیدی را برای ساخت تمدن اسلامی شکل بدهد. این محور مقاومت است که در حال مقاومت تمدنی است. خط اول جبهه غزه را باید خط اول مقاومت تمدنی تلقی کرد و باید ببینیم در خط مقاومت تمدنی کجای کار هستیم.
 

عناصر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی

 
برای شکل‌گیری تمدن نوین چند عنصر لازم است؛ اول: نظریه تمدنی. این نظریه تمدنی براساس اجتهاد امام(ره) و رهبری و منظومه فکر رهبری تولید شده است. دوم: دولت تمدن‌ساز که بحمد‌الله امروز جمهوری اسلامی را داریم. سوم: رهبر تمدن‌ساز. امروز رهبری ما رهبر تمدن‌ساز است. مؤلفه‌های شخصیتی تمدن‌آفرین رهبری، حکمت، معنویت، ایجاد استحکام درونی برای امت، پویایی و تحول در بعد مدیریت جهادی، جهاد خستگی‌ناپذیری پویایی و پیشرفت، توان مدیریت بحران‌ها، ایجاد اخوت، انسجام و بازسازی درونی امت، بسیج ظرفیت‌های امت است. چهارم: تمدن‌سازی امت اماده پذیرش تمدن. رسالت جامعة‌المصطفی العالمیه آماده‌سازی چنین امتی است که باید بر پایه عقلانیت، معنویت، عدالت، ایثار، نگاه تمدنی، ایمان، عمل صالح، اخوت، برادری، حکمت و حضور در میدان ساخته شود و این هم یکی از میدان‌های مقاومت است. 
 
براین اساس خط اول مقاومت، طوفان الاقصی است و همه امت باید در کنار طوفان الاقصی باشد؛ هر کسی به‌اندازه و به‌هنگام و در میدان. نباید تماشاچی باشیم و تماشاچی شدن ممنوع است. اینکه کسی فقط اعتراض و چرا، اما و اگر کند و 70 درصد اطلاعات رسانه‌ای نشود، ممنوع است. جبهه مقاومت هوشمندانه در حال اقدام، برپایه راهبرد وحدت ساحات است. این به معنای یعنی تقسیم کار و توزیع نقش است که بدانند چه کاری انجام دهند و به اندازه وارد ‌شوند و در این قضایا همه جبهه مقاومت درگیر قصه شده است و لذا روز به روز شدیدتر در حال زدن پایگاه‌های آمریکا در منطقه هستند. روز به روز جبهه جنوب لبنان و درگیری با شمال سرزمین‌های اشغالی شدیدتر و هدفمندتر می‌شود و مقاومت در حال به دست گرفتن ابتکار عمل در مقابل عملیات زمینی صهیونیست‌ها و این صهیونیست‌ها را در مقابل این مقاومت زمینی دچار رعب و وحشت درونی کرده است.
 

سران رژیم صهیونیستی؛ مصداق بارز جنایتکار جنگی 

 
مسئله بعد قتل عام مردم مظلوم غزه و کشتار کودکان، زنان، نابودی ساختمان‌ها است. این سیاست سرزمین سوخته در تاریخ بشریت بی‌سابقه است. این یک آتش‌سوزی معاصر صهیونیستی و یک هولوکاست است که صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه ساخته‌ و برخلاف همه کنوانسیون‌‌های بین المللی است.
 
حقوق بشردوستانه در جنگ مشتمل بر 4 عنصراست؛ تفکیک نظامیان از غیر نظامیان، جایز نبودن ضربه به غیر نظامیان و جدا کردن کودکان و زنان، به کارگیری سلاح متناسب با هدف، ممنوع بودن آسیب به بیمارستان‌ها و دفاع مدنی و امثال اینها. رژیم صهیونیستی همه این اقدامات را بر خلاف کنواسیون‌های  چهارگانه ژنو مرتکب شد و آمریکا هم قطعنامه‌های شورای امنیت را وتو کرد و از این اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی دفاع کرد. این در حالی است که عمل مقاومت، یک دفاع مشروع براساس فصول ششم و هفتم منشور سازمان ملل برای پایان اشغالگری 75 ساله رژیم صهیونیستی و طبق ضوابط و حقوق بین‌الملل است.
 
این قتل عام وحشیانه هیچ بعد نظامی برای صهیونیست‌ها ندارد و وجدان بشریت آزاده را بیدار کرده است، لذا می‌بینید یک راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر در لندن، قلب آنجایی که وعده بالفور برای اشغال فلسطین در سال 1917 صادر شد، برگزار شد. این نشان وجدان‌ها و فطرت‌های بیدار بشریت است که بسترساز ظهور امام زمان(عج) خواهد شد. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «در مسئله فلسطین کلید رمز‌آلود فرج نهفته است»؛ کلید رمزآلود فرج یعنی بیداری جهانی و بیداری انسانی که با محوریت عاشورا و کربلا اتفاق می‌افتد. امسال کاروان جانبازان و مجاهدان فلسطینی در راهپیمایی اربعین حاضر شدند و شعارشان این بود که «راه قدس از کربلا می‌گذرد». از یک خانم جانباز فلسطینی حاضر در این کاروان که چند شهید داده، می‌پرسند نظرتان چیست؟ گفت که من به مولایم، حضرت زینب کبری(س) اقتدا می‌کنم که فرمودند در کربلا «ما رأیت الا جمیلا». مردم غزه با این روحیه در حال مقاومت هستند.
 

فرهنگ مقاومت برخاسته از عاشورا؛ فرهنگ عمومی مردم غزه

 
فرهنگ مقاومت بر پایه عاشورا و رهبری الهی، فرهنگ عمومی مقاومت امروز غزه است. آنها در حال آبدیده شدن هستند و حتی کودک فلسطینی رجز می‌خواند و یا الله یا الله می‌کند و استغاثه آنها به فلک رسیده است. کجا هستند امت اسلامی؟ کجا هستند وجدانهای بیدار بشریت؟ ما یک روز نباید آرام باشیم و همه باید برای مقاومت فلسطین آورده داشته باشیم. ما در حال جهاد هستیم و مقاومت به لطف الهی پیروز این میدان است. ضربه اول طوفان الاقصی این آورده را داشت و الان مقاومت در حال برنامه‌ریزی برای ضربه طوفانی دوم و شدیدتر و سخت‌تراز طوفان الاقصی است. این ضربه‌های متوالی بنیاد رژیم صهیونیستی را دچار فروپاشی خواهد کرد. 
 
اگر بخواهم مقایسه انجام دهم به عملیات طریق القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس اشاره می‌کنم. در ذهن ملت ایران آزادی قدس نهادینه شده است و لذا حتی نامگذاری عملیات‌ها را در دفاع مقدس به نام قدس انجام دادند. اولین عملیات مهمی که فتح گسترده نظامی داشت، فتح بستان بود که سرزمین‌های پهناوری فتح شدند و اسم آن عملیات «طریق القدس» بود. شهید صیاد شیرازی و سرلشکر محسن رضایی به امام نامه نوشتند و تبریک گفتند. امام در پاسخ فرمودند مهمتر از این فتح نظامی، فتح الفتوحی است که اتفاق افتاد؛ نیروهای مؤمن، مجاهد، ایثارگر و شهادت‌طلبی که آرزوی شهادت دارند و این فتح الفتوح است. 
 
الان در ضربه اول طوفان الاقصی، فتح نرم جهادی، جهاد نرم، مقاومت نرم، فتح فرهنگی و فتح دل‌ها در جوانان فلسطینی مهم‌تر از فتح نظامی آنها است، با اینکه فتح نظامی هم مهم است و صهیونیست‌ها بیش از دویست اسیر و بیش از دو هزار و پانصد کشته دادند که برای آنها سابقه نداشت اما فتح نرم با این وجود مهم‌تر از این فتح سخت است، زیرا این نیروی انسانی می‌تواند این فتح سخت را تکرار کند. حدود 1200 نفر این عملیات را انجام دادند. فرماندهی جبهه این نیروها را به گروه‌های 7 نفره تقسیم کرده بود و به اینها مهلت داده بود که دو ساعت عملیات کنند و اگر بتواند برگردند و اگر نتوانند شهید شوند اما خیلی از اینها هم با اسراء و هم با جنازه‌های اسرائیلی برگشتند و کمتر از 150 نفر نتوانستند برگردند که یا اسیر یا شهید شدند. مانند این 1200 نفر الان حداقل حماس نزدیک 50 هزار نفر نیرو و سرایا القدس هزاران هزار نفر نیرو دارد و همه با هم مصمم هستند. لذا رژیم صهیونیستی دچار تزلزل و فروپاشی شده و با قتل عام می‌خواهد عصبانیت خودش را نشان دهد و جبهه مقاومت را وادار به عقب نشینی کند اما مردم همراه جبهه مقاومت هستند، لذا صهیونیست‌ها به استیصال و خط آخر کشیده شده‌اند. قطعاً فردای آتش‌بس، مشکلات مربوط به این جنگ به اسرائیلی‌ها و نتانیاهو برمی‌گردد و او و تیم جنگی‌اش باید کنار بروند. همچنین رژیم صهیونیستی و فرماندهان این جنگ نیز به مثابه جنایتکاران جنگی مانند جنایتکاران جنگی بوسنی و هرزگوین باید محاکمه بشوند. در این فضا مهاجرت معکوس هم آغاز شده و برای اولین مرتبه در تاریخ جنگ آوارگان صهیونیست شکل گرفته‌اند و صدها هزار آواره صیهونیستی در چادر زندگی می‌کنند، لذا جبهه بسیار گسترده است و عملیات ادامه دارد و پیروزی‌های بزرگی در راه است.
 

وظایف امروز امت اسلامی در قبال فلسطین

 
آنچه وظیفه ما است: اول؛ مقاومت و گسترش فرهنگ مقاومت، دوم؛ اعتماد به خدا و گسترش این مسئله که قدرت حقیقی، قدرت خداوند است و آمریکا و رژیم صیهونیستی قدرت‌های پوشالی هستند. سوم؛ بیداری اسلامی در منطقه و جهان که ایجاد آن وظیفه ماست. چهارم؛ گوش به فرمان خط ولایت باشیم. رهبری فرمودند قضیه فلسطین برای جهان اسلام، تولید قدرت کرد و اسرائیل شکستی خورد که قابل جبران و ترمیم نیست. پنجم؛ وظیفه ما برای ایجاد هم‌افزایی، اتحاد و ایفای نقش سازنده به ویژه در جبهه رسانه و فضای مجازی. ششم؛ تقویت امید به پیروزی، آماده کردن امت، حضور و حرکت در صحنه. هفتم؛ ارسال کمک‌های مالی که باید از رفح به غزه برسد تا این خرابی‌های ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی، ترمیم پیدا کند.
 
از خدای بزرگ مسئلت می‌نماییم که جبهه مقاومت اسلامی، مقاومت مظلوم و مقتدر فلسطین و مردم غزه را بر جنایتکاران خون‌آشام آمریکا و صهیونیسم پیروز بگرداند، توجهات حضرت ولی عصر(عج) را شامل حال امت اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی قرار بدهد، طول عمر باعزت به رهبر فرزانه انقلاب کرامت بفرماید، در فرج مولایمان تجیل بگرداند، همه ما را از سربازان مورد توجه حضرت امام زمان(عج) قرار بدهد و عاقبت‌مان را ختم به خیر بگرداند. امام، شهدا، شهدای جبهه مقاومت و سیدالشهدای جبهه مقاومت؛ سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید عماد مغنیه، شهید سید عباس موسوی، شهید فتحی شقاقی و همه این شهدای سرافراز را با شهدای کربلا محشور بگرداند.
انتهای پیام
captcha