همایش «تحکیم بنیان خانواده» در یزد برگزار شد
کد خبر: 4177386
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

همایش «تحکیم بنیان خانواده» در یزد برگزار شد

 اولین همایش علمی تخصصی کمیته‌های تحکیم طرح سامان خانواده با محوریت ظرفیت‌سازی و افزایش مشارکت سازمان‌ها، ادارات و سمن‌ها در تحکیم بنیان خانواده در یزد برگزار شد.

همایش تحکیم بنیان خانواده در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، اولین همایش علمی تخصصی کمیته‌های تحکیم طرح سامان خانواده با محوریت ظرفیت‌سازی و افزایش مشارکت سازمان‌ها، ادارات و سمن‌ها در تحکیم بنیان خانواده و حضور مسئولان استان، نهادها و مؤسسات مردمی، مراکز مشاوره و ... در سالن همایش رسول اکرم(ص) اداره کل بهزیستی استان یزد برگزار شد.

رضا ابهت، مدیرکل بهزیستی و رئیس کمیته تحکیم طرح سامان خانواده استان یزد در این همایش، ضمن ارائه اهداف این همایش به بررسی و تبیین نقش خانواده در سلامت جامعه و دستیابی به ارزش‌های آرمانی و نقش آن در تعالی انسان پرداخت.

وی، بهزیستی را به عنوان متولی و اصلی‌ترین عضو کمیته تحکیم جهت بقا و استحکام بنیان خانواده برشمرد و طرح بهبود و مراقبت از روابط زوجین را مهمترین برنامه اجرایی در حفظ پایداری زندگی زوج‌های جوان معرفی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ضمن لزوم پرداختن به تحکیم خانواده به اقدامات انجام شده در سه سطح پیشگیری جهت پایداری خانواده‌ها، مداخله در طلاق و کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق پرداخت.

جمال قهرمانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این همایش ضمن اشاره به آمار طلاق در کشور و شیب تند آن در استان به ویژه شهرستان یزد از طرح سامان به عنوان طرح تحولی که یکی از مهمترین اهداف آن کاهش طلاق و افزایش ازدواج است، یاد کرد و لزوم هم‌افزایی و انسجام‌بخشی بین اعضای هر کمیته و کمیته‌های 6 گانه را خواستار شد.

قهرمانی گفت: مردمی‌سازی یکی از موضوعات مهم در طرح سامان خانواده است و عملیاتی کردن آن در 6 ماهه دوم سال جاری از برنامه‌های اساسی مورد انتظار است.

محمدحسین رحیمی‌نسب، مدیر طرح سامان خانواده نیز در این همایش به تبیین برنامه‌های عملیاتی کمیته تحکیم پرداخت.

تبیین طرح «بهبود و مراقبت از روابط زوجین در پنج سال اول زندگی» به عنوان یکی از چند راهبرد اجرایی توسط حسینعلی دهقانی‌زاده، کارشناس مسئول دفتر امور مشاوره بهزیستی یزد و برگزاری پنل علمی – تخصصی با موضوع بازسازی پس از طلاق  با حضور جمعی از اساتید از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام
captcha